Etická komise pro výzkum
Etická komise pro výzkum Univerzity Hradec Králové je zřízena rektorem na základě čl. 8 Organizačního a vnitřního řádu Univerzity Hradec Králové. Komise je nedílnou součástí systému pro zajištění kvality a dodržování etických standardů při výzkumu na Univerzitě Hradec Králové. Komise se zabývá etickými aspekty výzkumu prováděného na UHK zahrnujícího zejména lidské subjekty (včetně práce s biologickým materiálem lidského původu), ale i ostatní činnosti vyžadující posouzení z etického hlediska. Komise pracuje dle jednacího řádu stanoveného Rektorským výnosem č. 13/2018.
Členové Etické komise pro výzkum
- prof. PhDr. Marek Franěk, Ph.D., CSc. – předseda komise
- Mgr. Tomáš Mangel, Ph.D.
- Mgr. Eugenie Nepovimová, Ph.D.
- Ing. Karel Mls, Ph.D.
- doc. PhDr. Jana Marie Havigerová, Ph.D.
Žádosti o posouzení přijímá tajemnice komise Ing. Dana Jirousková, dana.jirouskova@uhk.cz
Podané žádosti s kladným stanoviskem Etické komise
| Výzkumný projekt | Datum | Číslo |
| Podvádění v CrossFitu: Výskyt, postoje a související osobnostní rysy | 7.10.2025 | 18/2025 |
| Projekt TAČR TQ23000281-Metoda a systém pro výuku, aktivizaci a kognitivní rozvoj seniorů | 12.08.2025 | 17/2025 |
| Prevalence zranění a rizikové faktory u českých crossfiterů | 28.07.2025 | 16/2025 |
| Sběr dat pro výzkum Kolumbijských neziskových organizací působících v oblasti sport pro rozvoj | 30.06.2025 | 15/2025 |
| Výzkum vztahu osobnostních rysů a uspořádání pracovní plochy počítače/Research into the relationship between personality traits and the layout of computer | 23.06.2025 | 14/2025 |
| Lipidomická analýza vzorků od matek s nadváhou/obezitou a gestačním diabetes mellitus | 24.03.2025 | 13/2025 |
| Sběr dat pro výzkum v oboru matematického vzdělávání | 24.03.2025 | 12/2025 |
| Mezi bděním a zapomněním | 24.03.2025 | 11/2025 |
| Vliv vysoce intenzivního funkčního tréninku na tělesnou zdatnost, funkční testy a kognitivní schopnosti seniorů | 02.04.2025 | 10/2025 |
| Do you hear me? Mapování schopnosti aktivního naslouchání u studentů učitelství. | 24.03.2025 | 9/2025 |
| Výzkumný nástroj zaměřený na riziko závislosti na mobilním telefonu | 10.03.2025 | 8/2025 |
| Enhancing ALS disease management: exploring integrated user value through online communities evidence | 06.03.2025 | 7/2025 |
| Náboženská každodennost a identita po 7. říjnu: perspektivy českých židovek v Izraeli a v České republice | 04.03.2025 | 6/2025 |
| Využití digitálních technologií a umělé inteligence ve vzdělávání | 10.02.2025 | 5/2025 |
| Výzkum zaslouženosti (deservingness) ukrajinských uprchlíků na území České republiky | 10.02.2025 | 4/2025 |
| The Cost of Silence or Paranoia: Ghana’s Media and the Battle for Truth | 03.02.2025 | 3/2025 |
| Sběr kvalitativních dat k tématu kulturní a náboženská specifika při vzdělávání žáků ovlivněných islámskou vírou | 10.02.2025 | 2/2025 |
| Vliv svalové zdatnosti na kognitivní schopnosti a kvalitu života seniorů | 03.02.2025 | 1/2025 |
| The drivers of female entrepreneurship: A bibliometric analysis of the literature | 16.12.2024 | 10/2024 |
| How Physical Activity and Boredom Shape Learning Preferences: Insights from Czech Grammar Schools | 29.11.2024 | 9/2024 |
| Self-Trust and Mutual Entanglement: Placentophagy in Contemporary Czech Society | 19.09.2024 | 8/2024 |
| PLC Case Studies Patchwork | 19.09.2024 | 7/2024 |
| Vliv hudby a pacingu na fyziologické parametry a výkon u vysoce intenzivního funkčního tréninku | 09.08.2024 | 6/2024 |
| Digital dreams: are we ready? (Specifický výzkum) | 12.03.2024 | 5/2024 |
| Digital dreams: are we ready? (GAČR) | 12.03.2024 | 4/2024 |
| Africans in Czech Football: Migration, Integration and Racism | 17.04.2024 | 3/2024 |
| Unveiling Moroccan Perspectives on the EU-Morocco Green Partnership: Assessing its Potential for a Sustainable Future for Morocco | 07.03.2024 | 2/2024 |
| Physical activity of children transitioning from kindergarten to primary school: a pilot study pro periodikum Sport, Education and Society | 04.03.2024 | 1/2024 |
| Výzkum ukrajinských uprchlíků na území České republiky | 07.11.2023 | 10/2023 |
| Sběr dat formou hloubkových rozhovorů pro výzkum | 06.11.2023 | 9/2023 |
|
Placebo efekt na silový výkon u dětí
|
06.11.2023 | 8/2023 |
|
Pedagogická komunikace a interakce ve výuce s asistentem pedagoga
|
26.09.2023 | 7/2023 |
|
Práce se sexualitou jako prevence patologického chování u lidí s vývojovou poruchou intelektu a nasedajícími komorbiditami
|
05.09.2023 | 6/2023 |
|
Tématická analýza kreseb školních dětí
|
26.06.2023 | 5/2023 |
|
Využití digitálních technologií ve vzdělávání
|
22.03.2023 | 4/2023 |
|
BDSM během-Cov-2: Středoevropská BDSM subkultura během pandemie
|
22.03.2023 | 1/2023 |
|
Classification of health deterioration by geometry invariants
|
28.02.2023 | 3/2023 |
|
Digital Storytelling in Economics Subjects and its Effectiveness on Student Learning Outcomes.
|
20.02.2023 | 2/2023 |
|
Úroveň silových schopností a jejich vzájemný vztah u prepubescentů
|
31.10.2022 | 12/2022 |
|
Projekt Wealth - HDHL-INTIMIC 2021 Call STAMIFY
|
29.08.2022 | 11/2022 |
|
Dotazníkové šetření ke zkušenostem s online výukou a zkoušením
|
29.08.2022 | 10/2022 |
|
Enhancing Quality teaching of Humanities and Social Sciences in Higher Education for 21+
|
27.06.2022 | 8/2022 |
|
Kondice a tělesná stavba aktivních sportovců s Downovým syndromem
|
03.06.2022 | 7/2022 |
|
Výzkum „Analýza rizika deprese z textu“
|
30.03.2022 | 5/2022 |
|
Societal and educational challenges associated with ethnic exclusion and segregation in schools
|
22.03.2022 | 4/2022 |
|
Projekt „Jak se žije učitelům v roce 2022?“
|
22.03.2022 | 3/2022 |
|
Projekt „Slova na vahách“
|
22.03.2022 | 2/2022 |
|
Sběr kvantitativních dat prostřednictvím baterie psychologických nástrojů
|
22.03.2022 | 1/2022 |
|
Sběr kvantitativních dat prostřednictvím baterií psychologických dotazníků/škál
|
16.12.2021 | 15/2021 |
|
Sběr dat formou dotazníkového šetření pro výzkum v rámci projektu GAČR 21-22276S „Modelování dostupnosti pro seniory, percepce dostupnosti a determinanty jejich prostorové mobility“
|
24.11.2021 | 14/2021 |
|
Zhodnocení distanční výuky v hudebním oboru na základních uměleckých školách Královéhradeckého kraje
|
24.11.2021 | 13/2021 |
|
Sběr dat a jejich vyhodnocení za účelem detekce Trombotické a aterogenní genetické predispozice u polyglobulických dárců krve
|
16.08.2021 | 11/2021 |
|
Využití experimentálních metod v politologických průzkumech veřejného mínění (Using survey experiments in political science)
|
24.11.2021 | 10/2021 |
| Hodnocení interakce krevních elementů s povrchy zdravotnických materiálů pomocí skenovací elektronové mikroskopie/Specifický výzkum UHK č. 2108 | 26.05.2021 | 9/2021 |
| Epistemicky podezřelá tvrzení zdravotnických profesionálů – výzkumná část | 26.05.2021 | 8/2021 |
| Změny v profesním sebepojetí sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách v kontextu změn v důsledku pandemických opatření | 23.04.2021 | 7/2021 |
| Syndrom vyhoření u pedagogů a asistentů pedagoga speciálních mateřských škol | 23.04.2021 | 6/2021 |
| Principy koprodukce v socio-ekonomických systémech | 14.04.2021 | 5/2021 |
| Reflexe profesní adaptace z období pandemie odborníky v oblastech pomáhajících profesí | 23.04.2021 | 4/2021 |
| Sběr dat formou hloubkových rozhovorů a dotazníkového šetření pro výzkum | 09.04.2021 | 3/2021 |
| Psycholinguistics of second language acquisition | 08.03.2021 | 2/2021 |
| Antropologický výzkum sociální inkluze a exkluze v základních školách v České republice | 18.01.2021 | 1/2021 |
| Analýza pohybu očí a výrazů tváře při sledování obrázků přírodního prostředí | 16.12.2020 | 8/2020 |
| Percepce závažného onemocnění a terminálního stadia nemoci mezi učiteli | 30.11.2020 | 7/2020 |
| Analýza rychlosti chůze v městském prostředí | 23.11.2020 | 6/2020 |
| Diagnostika motorické zdatnosti u žáků základních škol v Královéhradeckém a Pardubickém kraji | 05.10.2020 | 5/2020 |
| Sběr dat formou dotazníkového šetření - projekt CZ.01.1.02/0.0/0.0/17_176/0015595 „Remoska" | 22.06.2020 | 4/2020 |
| Využití zkoušek hemokompatibility pro zdravotnické prostředky na bázi pokročilých materiálů/TAČR TH03010288/SV 2113 | 10.07.2020 | 3/2020 |
| Activities of Daily Living of Patients with Alzheimer´s Disease. Social Media Evidence by Family Caregivers | 22.04.2020 | 2/2020 |
| Dodatečné schválení sběru dat k článku Complexity Stage Model of Medical Devices Development based on Economic Evaluation - MedDee | 03.01.2020 | 1/2020 |
| Výzkum multisensorického vnímání prostředí | 27.01.2020 | 8/2019 |
| Advanced methods in health economic evaluation | 18.10.2019 | 7/2019 |
| Využití moderních technologií pro podporu života lidí s obezitou | 01.10.2019 | 6a/2019 |
| Analýza využití sociálních sítí v podnicích ČR | 01.10.2019 | 6b/2019 |
| PILOT STUDY: Performance-ranking relationship analysis in Czech Crossfiters | 11.09.2019 | 5/2019 |
| Prevalence of loneliness and its relationship with social-emotional well-being among Czech older adults | 21.08.2019 | 4/2019 |
| Systémy pro podporu rozhodování: principy a aplikace | 19.06.2019 | 3/2019 |
| Fenomén loajality v sendvičových rodinách | 28.03.2019 | 2/2019 |
| Korelace pamětního učení při učení (se) cizím jazykům a při provozování hudby | 22.01.2019 | 1/2019 |
| Výzkum pohybu očí při vnímání městských a přírodních scén | 08.01.2019 | 4/2018 |
| Zjištění míry nekonzistence při párovém porovnání variant | 26.11.2018 | 3/2018 |
| Výzkum působení hluku na rychlost chůze | 17.09.2018 | 2/2018 |
| Information and knowledge management and cognitive science in tourism | 27.07.2018 | 1/2018 |
Nabídka sekce: Věda a výzkum