Projektové aktivity

  • 4/2023
    PřF pokračuje v přípravě kurzu celoživotního vzdělávání „Studium k výkonu specializovaných činností koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií“. V prvním čtvrtletí probíhala příprava studijních materiálů včetně e-learningových opor, testů a autotestů předmětů kurzu CŽV.

 

  • 3/2023
    FIM
    nabízí ministáže teoretického i praktického zaměření v délce 5 vyučovacích hodin na témata Virtualizace a cloud nebo 3D modelování, skenování a tisk. Odborné ministáže, určené učitelům IT oborů základních a středních škol, budou realizovány Institutem moderních informačních technologií FIM v průběhu roku 2023. Budou řešeny bezplatně a formou pilotního ověření vytvářeného kurzu pro učitele informatiky na ZŠ/SŠ a ICT koordinátory na školách (Ministáže). Podrobné informace k dispozici v letáku. 
    Leták

 

  • 3/2023
    PdF zahájila přípravu kurzu celoživotního vzdělávání „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti provázejícího a uvádějícího učitele“. V samém úvodu byly analyzované požadavky na daný kurz ze strany MŠMT a projednány požadavky kladené ze strany NAÚ. Garantka přípravy programu CŽV se mimo jiné účastnila kulatého stolu Kompetenční rámec absolventa učitelství. Následně byli osloveni externí odborníci z praxe a instituce, které PdF plánuje přizvat k sestavování kurzu CŽV s předpokladem přínosu zkušeností z praxe a podpory při vytvoření studijních materiálů.

 

  • 2/2023
    Projektový tým v průběhu ledna zpracoval plnění volitelných indikátorů k 31. 12. 2022 a na MŠMT odeslal 20. 1. 2023. Nyní se věnuje zpracování první zprávy o průběžném plnění stanovených cílů projektu za rok 2022 s termínem podání 28. 2. 2023. Průběžná zpráva bude informovat o pokroku v plnění výstupů dílčího specifického cíle, o případných změnách a dodavatelích, čerpaném rozpočtu a publicitě projektu.

 

  • 2/2023 
    Realizační tým na FF zpracoval podrobnou analýzu v oblasti CŽV pro pracovníky v sociálních službách a absolventy relevantních oborů z FF na základě jejich reakcí v uskutečněném dotazníkovém šetření. Zjištění těchto aktuálních potřeb a požadavků nyní poslouží k navázání spolupráce s experty v oboru a vytvoření expertního týmu pro přípravu konkrétně zaměřeného programu CŽV.

 

  • 12/2022
    Tvorbou nového kurzu celoživotního vzdělávání PdF podpoří provázející učitele v podobě vstupního vzdělávání a následně průběžným vzděláváním formou workshopů, supervizí nebo mentoringu. Odborný tým ověřuje potřebné podmínky regulující celoživotní vzdělávání, komunikuje s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a Národním akreditačním úřadem.

 

  • 11/2022
    Na podzim věnoval tým projektu FF nemalé úsilí snaze o co nejdetailnější zmapování nabídky v oblasti dalšího vzdělávání v sociálních službách dle intencí zákona 108/2006 Sb. o sociálních službách a také v rámci systému AKRIS. Průzkumem veřejně dostupné nabídky z různých zdrojů jsme získali všeobecný přehled o tom, co je v dané oblasti celoživotního vzdělávání pro pracovníky v sociálních službách nabízeno. Na základě tohoto průzkumu byly připravený otázky pro dotazníkové šetření určené přímo na pracovníky v sociálních službách v regionu a absolventy oboru Sociální práce na Ústavu sociální práce FF, které se již konkrétně zaměří na zjištění aktuálních potřeb cílové skupiny.

 

  • 10/2022
    FIM
    uskutečnila první bezplatnou ministáž na téma Virtualizace a cloud. Odborná ministáž byla realizována Institutem moderních a informačních technologií FIM jako pilotní ověření vytvářeného kurzu pro učitele informatiky na ZŠ/SŠ a ICT koordinátory na školách (Ministáže). Byla zaměřena na instalaci a konfiguraci virtuálního prostředí, správu prostředí a představení možností jeho využití ve vzdělávání orientovaném na serverové technologie. Pilotní ministáže se zúčastnilo pět zástupců střední školy. Ze strany realizačního týmu bude díky pilotnímu testování ověřováno nastavení parametrů vytvářeného kurzu a relevantnost studijních podkladů.

 

  • 9/2022
    PřF
    zahájila přípravu kurzu celoživotního vzdělávání zaměřeného na výkon specializovaných činností koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií. Nejprve byl vytvořen projektový tým, který je složen z odborníků Katedry aplikované kybernetiky. Pro úspěšnou realizaci prvotní fáze se pracovníci projektového týmu seznámili se Standardy studia k výkonu specializované činnosti koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií a dále s Evropským rámcem digitálních kompetencí pedagogů (DigCompEdu). V další fázi začala příprava studijních plánů, které v sobě reflektovaly požadavky plynoucí z výše uvedených standardů a DigCompEdu. Vzhledem k tomu, že výuka je plánována kombinovaně, budou v dalším období vytvořeny e-learningové opory.

Nabídka sekce: Specifický cíl A4: Kurzy zaměřené na rozšiřování dovedností (upskilling) nebo rekvalifikace (reskilling)