Jednotný vizuální styl
Univerzita Hradec Králové je jedinečným společenstvím s mimořádným lidským a duševním bohatstvím, a proto si zaslouží stejně jedinečné grafické vyjádření své identity. Prostředkem její profesionální prezentace, propagace a komunikace uvnitř i s veřejností je kvalitní a nezaměnitelný vizuální styl.
Značka univerzity a jejích fakult vzešla v roce 2009 z otevřené soutěže, která přinesla možnost prověřit kvalitu návrhů v konkurenci více než čtvrt tisíce přihlášených prací. Výběr vítěze byl svěřen porotě složené z odborných garantů, tedy profesionálních grafiků a představitelů akademických uměleckých pracovišť, a zástupců univerzity. Porota zcela jednoznačně zvolila jako vítěznou práci návrh Jiřího Tomana a Michala Kukačky.
Hlavními přednostmi díla obou autorů jsou původní myšlenka, estetické kvality a vysoká variabilita v aplikacích. Značka svěžím způsobem postihuje specifickou povahu vysokoškolského prostředí, není nemístně historizující, avšak současně vychází z reálií Hradce Králové. K jejímu výkladu se nabízejí různé přístupy vycházející ze zkušeností každého z nás s místopisem a akademickým světem. Současné ztvárnění značky hovoří jazykem blízkým studentům, což vytváří nejlepší předpoklady pro její přijetí širokým univerzitním společenstvím.
Grafická identita obohacuje Univerzitu Hradec Králové o novou hodnotu. Kromě cílů, jež jsou univerzitě v oblasti firemního designu společné s jinými institucemi, však díky svým kvalitám nabízí ještě jeden nad jiné cenný přínos, a tím je příležitost stát se živým a přirozeným pojítkem jejích pracovníků, studentů, přátel a partnerů.
Jednotným vizuálním stylem rozumíme jednotnou grafickou úpravu prvků systému vizuální komunikace univerzity. Patří sem jak prvky určené pro vnější komunikaci, tak prvky určené pro komunikaci uvnitř univerzity. Důsledným dodržováním pravidel jednotného vizuálního stylu je možno budovat pozitivní obraz Univerzity Hradec Králové jako moderní, přátelské a sebejisté vzdělávací instituce.
Exkluzivně pro jednotný vizuální styl UHK (zejména pro logotypy a akcidenční užití) byla navržena písmová rodina Gradec. Písmo samo o sobě je tak nositelem jedinečné a nezaměnitelné univerzitní identity.
V roce 2021 došlo k aktualizaci jednotného vizuálního stylu spočívající především ve změně poměru velikosti typografie a grafické značky v logotypech ve prospěch textové části a taktéž v kodifikaci dalších kompozičních variant logotypů. Drobnými změnami však prošly takřka všechny součásti jednotného vizuálního stylu, od univerzitního písma, ke kterému byly navrženy odpovídající vyznačovací řezy, přes nové rastry až po grafickou úpravu merkantilních tiskovin.
Aktualizovaný grafický minimanuál logotypu a jednotného vizuálního stylu UHK
Nabídka sekce: Média a PR