Zpět

doc. PhDr. Jana Marie Havigerová, Ph.D.

doc. PhDr. Jana Marie Havigerová, Ph.D.
Pracoviště: PdF - Ústav primární, preprimární a speciální pedagogiky
docentka
E-mail:
Telefon: 493331341
Budova: A
Místnost: 33320 3. podlaží

Konzultační hodiny

Po: 09:15-10:00 ( Konzultace platí v semestru i zkouškovém období, v prostředí TEAMS a/nebo v pracovně. Důrazně doporučuji domluvit se předem - je Vás hodně a nemusela by se na Vás dostat řada. )

Pá: 09:55-10:40 ( Konzultace platí v semestru i zkouškovém období, v prostředí TEAMS a/nebo v pracovně. Důrazně doporučuji domluvit se předem - je Vás hodně a nemusela by se na Vás dostat řada. )

Vážení,

prosím tímto o shovívavost a trpělivost v čekání na moji reakci na Vaše emaily. Proč? I když se upřímně snažím odpovídat v „dohledné“ době a skutečně všem potřebným, emailová komunikace směrem dovnitř mé emailové schránky, bohužel, narůstá geometrickou řadou, zatímco koeficient ovlivnitelnosti množství nevyřízené pošty z mé strany se naopak limitně blíží nule, takže kromě toho, že hodnota korelačního koeficientu těchto dvou jevů systematicky aproximuje k hodnotě -1, z čehož plyne, že pravděpodobnost, že Vám neodpovím se blíží jistotě.

Pokud Vaše potřeba komunikovat se mnou emailem s časem neklesá, doporučuji vyvinout úsilí směrem k opětovnému odeslání emailu na adresu jana.havigerova@uhk.cz a tuto zprávu opatřit vykřičníkem.

Komunikaci se studenty jsem apriori otevřena, proto prosím neváhejte, a dříve, než zveřejníte stesk na sociální sítě či se o něj podělíte s mými nadřízenými, pokuste se prosím nejprve ještě jednou spojit přímo s mojí maličkostí, jako vždy se pokusím maximálně Vám vyjít vstříc, dokonce navzdory tomu, že finančně mám hrazené pouze 2 hodiny konzultací týdně - už mne znáte a víte, že i přesto Vás v tom nenechám.

Děkuji za projevenou trpělivost a shovívavost a těším se na setkání s Vámi.


Akademické profily

Publikace na UHK

HAVIGEROVÁ, Jana Marie. DATA for research on children's drawing: free drawing, preschool children and first graders (N=204).. Dostupné z: https://doi.org/10.6084/m9.figshare.24187365.v1.

MICHEK, Stanislav, JM. HAVIGEROVÁ, M. HERYNKOVÁ. Emoční inteligence studentek/ů učitelství pro MŠ a 1. st. ZŠ. In: XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu „Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání". Brno: Masarykova univerzita, 2023. ISBN 978-80-280-0359-3.

HAVIGEROVÁ, Jana Marie, M. HERYNKOVÁ. Prediction of depression in 5th graders: text-based study. figshare. Dataset.. Dostupné z: https://doi.org/10.6084/m9.figshare.22589032.v1.

KLIMECKÁ, Eva, I. STAŇKOVÁ, L. VENTEROVÁ, JM. HAVIGEROVÁ, P. DOSTÁL. Jak předcházet nevhodnému nálepkování nadaných žáků. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2022. ISBN 978-80-7678-095-8.

MICHEK, Stanislav, M. HERYNKOVÁ, V. HORNÁČKOVÁ, I. KOŠEK BARTOŠOVÁ, Y. POHNĚTALOVÁ, JM. HAVIGEROVÁ. Rozvoj emoční inteligence u studentek učitelství předškolního a elementárního vzdělávání. Pedagogická orientace. 2022, 32 (3), 204-229. ISSN 1211-4669.

HAVIGEROVÁ, Jana Marie, S. MICHEK, J. POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ. Úzkostnost učitelů v důsledku pandemické zkušenosti v Královehradeckém a Olomouckém kraji. In: XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu „Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu“. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.

MICHEK, Stanislav, JM. HAVIGEROVÁ, M. HERYNKOVÁ, V. HORNÁČKOVÁ, I. KOŠEK BARTOŠOVÁ, Y. POHNĚTALOVÁ. Závěrečná zpráva projektu „Nebojme se prožívání“.

TRUHLÁŘOVÁ, Zuzana, JM. HAVIGEROVÁ, J. HAVIGER. ANALÝZA DOPADŮ PANDEMICKÉ ZKUŠENOSTI NA SOCIÁLNÍ PRACOVNÍKY VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ: výzkumná zpráva. 2021.

HAVIGEROVÁ, Jana Marie, Y. POHNĚTALOVÁ, K. STRNADOVÁ, K. KOCOURKOVÁ, D. PODUBECKÁ. Preschool Children’s Drawings: Frequency and Theme Analysis. International Journal of Education and Literacy Studies. 2021, 9 (3), 70-77. ISSN 2202-9478.

MICHEK, Stanislav, JM. HAVIGEROVÁ, PV. JANA. Reflexe profesní adaptace prvostupňových učitelů na změny ve vzdělávání v průběhu první vlny pandemie Covid-19. In: Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. Brno: MSD, 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.

TRUHLÁŘOVÁ, Zuzana, JM. HAVIGEROVÁ, T. POKORNÁ. SPECIAL KINDERGARTENS: DOES THE RISK OF BURNOUT DEPEND ON THE PROFESSION?. EduPort. 2021, 5 (2), 25-34. ISSN 2695-0936.

HAVIGEROVÁ, Jana Marie, I. LOUDOVÁ, I. KOŠEK BARTOŠOVÁ, K. KOCOURKOVÁ, D. PODUBECKÁ. Problems with graphomotorics at the beginning and the end of primary education. In: 6thGlobal Conference on Contemporary Issues in Education. North Cyprus: United World Center of Research Innovation and Publication, 2019.

HAVIGEROVÁ, Jana Marie, J. JANKŮ. GRAPHOMOTOR SKILLS OF PRE-SCHOOL CHILDREN: PILOTAGE OF SCREENING SCALE. In: EDULEARN18: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES. Palma: IATED, 2018. ISBN 978-84-09-02709-5.

HAVIGEROVÁ, Jana Marie, K. HONZÍČKOVÁ, A. JIRÁKOVÁ. The visual humor perception in relation to intellectual level: Eye-tracker based study. In: 10th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI). Valencia: IATED, 2017. ISBN 978-84-697-6957-7.

KUČERA, Dalibor, JM. HAVIGEROVÁ. EXPERIMENTÁLNÍ INDUKCE EMOCÍ HNĚVU, RADOSTI, STRACHU A SMUTKU. E-psychologie. 2016, 10 (2), 34-46. ISSN 1802-8853.

HAVIGEROVÁ, Jana Marie, V. SMETANOVÁ, I. KŘOUSTKOVÁ MORAVCOVÁ. TALENT AND CREATIVITY IN PRESCHOOL AGE CHILDREN: A PILOT STUDY. Studia paedagogica. 2016, 21 (4), 77-98. ISSN 1803-7437.

HAVIGEROVÁ, Jana Marie. Beyond the concept of the family: The characteristics of teachers' understanding of the concept of family. International journal of early childhood learning. 2015, 22 (3), 1-9. ISSN 2327-8722.

HAVIGEROVÁ, Jana Marie, M. ŠNOBLOVÁ, Z. TRUHLÁŘOVÁ. Common Activities of Parents and Preschool Children Strengthening Their Relationship. In: 5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership. Amsterdam: Elsevier, 2015.

KUČERA, Dalibor, JM. HAVIGEROVÁ. Computational psycholinguistic analysis and its application in psychological assessment of college students. Journal of pedagogy. 2015, 6 (1), 61-72. ISSN 1338-1563.

HAVIGEROVÁ, Jana Marie, I. BUREŠOVÁ. Gender Differences in Characteristics of Giftedness Scale Scores in Preschool Children. International journal of early childhood learning. 2015, 22 (1), 1-20. ISSN 2327-7939.

Životopis

Pozice a funkce na pracovišti

od 2005: docent (do 2017 OA)

Vzdělání, kvalifikace

2017: [doc.] habilitační řízení, FF MU, klinická psychologie

2007: [Ph.Dr.] státní rigorózní zkouška, FF MU, psychologie

1999 - 2001: postgraduální kurz CŽV, FF UK, Personální psychologie a pracovní poradenství,

1997 - 2004: [Ph.D.] doktorské studium, FF MU, klinická psychologie

1993 - 1995: kurz znakové řeči, Organizace tlumočníků znakového jazyka

1991 - 1997: [Mgr.] magisterské studium, FF MU, psychologie

1988 - 1991: Gymnázium Boženy Němcové, třída se zaměřením na matematiku a fyziku.

1984 - 1987: ZŠ S. Allende, třída s přírodovědným zaměřením.

Přehled zaměstnání

od 2022: Ústav preventivního lékařství LFHK UK, docent

2015 - 2020: Psychologický ústav FF MU, OA / docent

2012 - 2015: Ústav sociální práce UHK, odborný garant

od 2005: Ústav primární, preprimární a speciální pedagogiky PdF UHK, OA / docent

2001 - 2002: Poradenské centrum pro drogové a jiné závislosti při PPP Brno, sociální pracovník / psycholog

1998 - 2007: Psychologický ústav FF MU, odborný asistent

1997 - 2000: Synerge Training, pozorovatel a hodnotitel assessment center [DPP, externista]

1993 - 1996: Focus, tazatel a transkriptor marketingového a sociologického výzkumu [DPP, externista]

Pedagogická činnost

0: Pedagogické motto a motivace pro studenty: Zeptáš -li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš -li se, budeš blbcem po celý život.

0: 2012-dosud, NPI, výuka psychologických disciplín [DPP, externista]

0: 1997-1999, Vyšší zdravotní škola Merhautova, výuka psych. disciplín [DPP, externista]

Vědeckovýzkumná činnost

2020 - 2023: TAČR Nálepkování intelektově nadaných dětí ve školním prostředí. Člen týmu.

2018 - 2020: GAČR Výzkum pokročilých metod diagnózy a hodnocení vývojové dysgrafie založených na kvantitativní analýze online písma a kresby. Člen týmu.

2016 - 2018: Komputační psycholingvistická analýza českého textu. Člen týmu.

2013 - 2016: GAČR Chování zdraví podporující a zdraví ohrožující. Člen týmu.

2011 - 2013: GAČR Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období. Řešitelka.

2007 - 2009: GAČR Implicitní teorie normality u pomáhajících profesí. Řešitelka.

2004 - 2006: GAČR Etické problémy psychodiagnostiky. Člen týmu.

Zahraniční stáže

2022: [Erasmus] Pedagogická fakulta, Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica, Slovensko

2021: [Erasmus] Instytut Nauk Pedagogicznych, Uniwersytet Opolski, Opole, Polsko

2015: [Projekt Rodina] Institute of Educational Sciences and Social Work, Faculty of Social Technologies, Mykolas Romeris University, Vilnius, Lithuana

2014: [Projekt Rodina] Faculdade Psicologia Ciencias da Educaçao Universidade Coimbra, Portugal

2013: [Projekt Rodina] Centre for Research on Families and Relationships, University of Edinburgh & Applied Research Centre for Health, Environment & Society, Napier University, Scottland

2011: [Erasmus] Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Bratislava, Slovensko

2010: [Erasmus] School of Foreign Languages, Mugla University, Turkey

Akademické, univerzitní a další aktivity

od 2021: TAČR Kolegium odborníků panel č. 4 Pedagogicko-psychologický [člen]

2019 - 2020: TAČR ÉTA, ZÉTA [hodnotitel]

od 2017: Svět nadání [člen ediční rady]

2015 - 2019: GAČR Hodnotící panel P407 Psychologie, pedagogika [člen]

od 2014: Společnost pro talent a nadání [člen]

2008 - 2009: MPSV, hodnotitel projektů ESF [DPP, externista]

od 2003: Česká pedagogická společnost [člen]

od 1997: Českomoravská psychologická společnost [člen]