UHK Tiskové zprávy 26. 4. 2019

Práce s lidmi je nádherná, ale nesmírně náročná

Autor: Věra Palánová

Další ze série přednášek zvaných odborníků z praxe, kterou pro své studenty již dlouhodobě připravuje Fakulta informatiky a managementu UHK, patřila tématu cestovního ruchu.

Tentokrát byl hostem na akademické půdě Petr Čermák, ředitel hotelu Studánka ležícího na malebném úpatí Orlických hor. Studenti - zejména oboru Management cestovního ruchu - tak měli možnost setkat se s úspěšným manažerem, jehož odborné kvality ho nominovaly na titul Hoteliér roku 2017 a 2018. 

Svou přednášku host zaměřil hlavně na téma propojení teorie s praxí. Mluvilo se o cestovním ruchu jako průmyslovém odvětví, využití robotizace versus lidský potenciál, ale také o předpokladech pro práci v cestovním ruchu. Co by měl splňovat ideální absolvent – uchazeč o práci v cestovním ruchu? Petr Čermák říká: Ideální profil absolventa bych definoval takto: inteligentní, pracovitý, ochotný, empatický, odborně a jazykově vybavený a talentovaný pro práci  s lidmi a ve službách. Zní to jednoduše, ale kombinace těchto vlastností a dovedností není vlastní každému a ten, kdo se chce pohybovat v cestovním ruchu, a to na jakékoliv úrovni a v jakékoliv sféře, by si měl sám sobě pravdivě odpovědět na otázku, zda ho baví práce s lidmi. Ta je nádherná, ale nesmírně náročná.“ 

V resortu Studánka aktivně spolupracují se studenty středních i vysokých škol a rádi by odstartovali spolupráci i s FIMkou. „Naše spolupráce musí být přínosem pro obě strany. Studentům se u nás věnujeme pečlivě a snažíme se jim ukázat praktický svět cestovního ruchu z pozice správného provozu. Od studentů pak očekávám to, že přinesou do hotelu nový, neotřelý úhel pohledu, který získali jak studiem, tak svými osobními zkušenostmi. V tom vidím propojení teorie a praxe,“ dodává zkušený hoteliér.

Přínos prezentace pro studenty ocenila i dr. Pavlína Chaloupská z Katedry rekreologie a cestovního ruchu FIM UHK. „Tato setkání s odborníky z praxe studentům otvírají oči. Dnes slyšeli, jakým způsobem může výborně fungovat čtyřhvězdičkový hotel v českém podnikatelském prostředí, a že i oni mají šanci si v rámci trhu cestovního ruchu vybudovat svou manažerskou pozici. Velmi mne zaujal názor přednášejícího na to, jaký musí být adept na práci v cestovním ruchu. Konkrétní příklady, které v rámci přednášky zazněly, výborně dokreslovaly zvolené téma.“