Konzultační hodiny
Konzultační hodiny ve zkouškovém období letního semestru:
Středa 14.5. 14:00-15:00
Pátek 16.5. 11:00-12:00
Pondělí 19.5.; 9.6.; 16.6.; 23.6. 7:15-8:00
Úterý 20.5. 12:15-13:00
Pondělí 26.5.; 2.6. 8:15-9:00
Čtvrtek 29.5. 8:15-9:00
Čtvrtek 5.6. 15:00-15:45
Středa 18.6. 12:00-12:45
Čtvrtek 19.6. 7:15-8:00
Pátek 20.6. 12:00-13:00
Publikace na UHK
MANĚNOVÁ, Martina, M. SKUTIL, J. VÍTOVÁ, J. WOLF. Asistent pedagoga ve školní třídě. 1.vyd. Červený Kostelec: P. Mervart, 2024. ISBN 978-80-7465-661-3.
MANĚNOVÁ, Martina, J. WOLF, M. SKUTIL, J. VÍTOVÁ. Communication and Interaction Practices in Czech Classrooms with a Teaching Assistant. Sustainability. 2024, 16 (3), "Article number: 989". ISSN 2071-1050.
BULUŠKOVÁ, Pavlína, M. MANĚNOVÁ, JM. HAVIGEROVÁ, L. BRABCOVÁ. Digital Dreams - Positive Associations: What Are Students of Teaching looking Forward to?. Dostupné z: https://cgscholar.com/cg_event/events/L24en/proposal/73627.
BRABCOVÁ, Lucie, M. MANĚNOVÁ, JM. HAVIGEROVÁ, P. BULUŠKOVÁ. Digital Dreams, Negative Associations: What Are Students of Teaching Afraid of?. Dostupné z: https://cgscholar.com/cg_event/events/L24en/proposal/73700.
SKUTIL, Martin, M. MANĚNOVÁ, HTT. LAM, NT. KIEU, J. WOLF, LTB. VAN, J. VÍTOVÁ. Distance Learning in Preparing Primary School Teachers During a Pandemic. TEM Journal : Technology, Education, Management, Informatics. 2024, 13 (2), 1387-1398. ISSN 2217-8309.
BOUFAHJA, Ines, J. WOLF, M. MANĚNOVÁ. The potential of classroom video recordings in detecting the TA-to-pupil, teacher-to-TA and peer interactions: An overview. Pedagogical Perspective. 2024, „Neuveden“ (27.03.2024), 62-73. ISSN 2822-4841.
KABADAYI, Abdülkadir, M. SKUTIL, M. MANĚNOVÁ. ICT Equipment in the Kindergartens for Sustainable Education from Kindergarten Principals’ Perspectives in the Czech Republic. TEM Journal : Technology, Education, Management, Informatics. 2022, 11 (2), 558-563. ISSN 2217-8309.
VÍTOVÁ, Jitka, J. WOLF, M. SKUTIL, M. MANĚNOVÁ. Inkluzivní vzdělávání na plně organizovaných základních školách. Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově. 2022, 72 (2), 217-234. ISSN 0031-3815.
MANĚNOVÁ, Martina, P. KNAJFL, J. WOLF. Motivation and Performance of Students in School Physical Education in Which Mobile Applications Are Used. Sustainability. 2022, 14 (15), "Article number: 9016". ISSN 2071-1050.
SKUTIL, Martin, M. MANĚNOVÁ, J. WOLF, J. VÍTOVÁ. ANALYZING THE FACTORS INFLUENCING THE PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ DIGITAL LITERACY SKILLS DURING COVID-19 PERIOD. International Journal of Quality in Education. 2021, 5 (1), 1-13. ISSN 2636-8412.
MANĚNOVÁ, Martina, J. WOLF, M. SKUTIL, J. VÍTOVÁ. Combating the Coronavirus Pandemic in Small Schools. Sustainability. 2021, 13 (13), "Article Number: 7086". ISSN 2071-1050.
VÍTOVÁ, Jitka, M. MANĚNOVÁ, J. WOLF. Pohledy na diagnostiku školní připravenosti. 1.vyd. Červený Kostelec: P. Mervart, 2021. ISBN 978-80-7465-508-1.
MANĚNOVÁ, Martina, M. SKUTIL. Převrácená třída v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. Media4u magazine. 2020, 17 (1), 10-13. ISSN 1214-9187.
MILKOVÁ, Eva, M. MANĚNOVÁ, L. CHADIMOVÁ, K. NTALIANIS. 3D technology in the cultural heritage and education context. International journal of education and information technologies. 2019, 13 (2019), 59-64. ISSN 2074-1316.
MILKOVÁ, Eva, L. CHADIMOVÁ, M. MANĚNOVÁ. 3D technology in the sphere of cultural heritage and serious games. In: APSAC 2018. Cham: Springer, 2019. ISBN 978-3-030-21506-4.
KNAJFL, Pavel, M. MANĚNOVÁ. Influencing motivation and motoric performance through mobile applications in physical education. In: The Annual International Conference On Cognitive – Social And Behavioural Sciences. Nicosia: Future academy, 2019.
KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva, M. MANĚNOVÁ. PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE A INTERAKCE V RÁMCI PRAXÍ STUDENTŮ 1. STUPNĚ ZÁKLADNÍ ŠKOLY. In: PREMENY ŠKOLY A UČITEĽSKÉ VZDELÁVANIE V HISTORICKOM KONTEXTE A NOVÉ PERSPEKTÍVY. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2019. ISBN 978-80-555-2267-8.
CÍRUS, Lukáš, M. MANĚNOVÁ, J. ŠKODA. Teachers' attitudes towards ICT and their reflection in the pupils´digital literacy. 1.vyd. Ústí nad Labem: Educa PF UJEP, 2019. ISBN 978-80-7561-191-8.
MANĚNOVÁ, Martina. Učitelství pro první stupeň základní školy. In: Ucitelské studijní programy a formování obcanských a sociálních kompetencí, Hradec Králové: Gaudeamus, 2019. ISBN 978-80-7435-755-8.
MANĚNOVÁ, Martina, M. SKUTIL, J. BURGEROVÁ. Analysis of teaching programmes for interactive boards. International journal of information and education technology. 2017, 7 (9), 690-693. ISSN 2010-3689.
Životopis
Vzdělání, kvalifikace
2012:
doc. Predškolská a elementárna pedagogika
1999 - 2003:
Ph.D. Teória vyučovania predmetov všeobecnovzdelávacej a odbornej povahy v špecializácii teória vyučovania technických odborných predmetov, UMB Banská Bystrica, Fakulta prírodných vied
1982 - 1987:
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro 5.-12. postupný ročník fyzika - základy techniky
Přehled zaměstnání
2007:
Ústav primární a preprimární pedagogiky PdF UHK v Hradci Králové, odborný asistent , docent
1997 - 2007:
PdF UHK v Hradci Králové Katedra technických předmětů, odborný asistent
1987 - 1997:
Střední odborné učiliště a střední odborná škola textilní a galanterní Třebechovice pod Orebem, učitel všeobecně vzdělávacích předmětů
Pedagogická činnost
Garant studijního programu Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Didaktika - Člověk a jeho svět 1, 2 - garant, vedení přednášek, seminářů
Didaktika informačních a komunikačních technologií - garant, vedení přednášek, cvičení
Moderní výukové metody – garant, vedení přednášek
Integrovaná didaktika – garant, vedení přednášek
Akademické, univerzitní a další aktivity
2008 - 2016:
proděkan PdF UHK pro celoživotní vzdělávání, praxe a rozvoj