Zpět

Mgr. Iva Košek Bartošová, Ph.D.

Mgr. Iva Košek Bartošová, Ph.D.
Pracoviště: PdF - Ústav primární, preprimární a speciální pedagogiky
odborná asistentka
E-mail:
Telefon: 493331369
Budova: A
Místnost: 33220 3. podlaží

Konzultační hodiny

St: 10:45-11:30

Čt: 14:00-14:45

KH v letním semestru:

St   10,45 - 11,30 hodin

Čt   14,00 - 14,45 hodin

 


Akademické profily

Publikace na UHK

MICHEK, Stanislav, M. HERYNKOVÁ, V. HORNÁČKOVÁ, I. KOŠEK BARTOŠOVÁ, Y. POHNĚTALOVÁ, JM. HAVIGEROVÁ. Rozvoj emoční inteligence u studentek učitelství předškolního a elementárního vzdělávání. Pedagogická orientace. 2022, 32 (3), 204-229. ISSN 1211-4669.

MICHEK, Stanislav, JM. HAVIGEROVÁ, M. HERYNKOVÁ, V. HORNÁČKOVÁ, I. KOŠEK BARTOŠOVÁ, Y. POHNĚTALOVÁ. Závěrečná zpráva projektu „Nebojme se prožívání“.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva, Y. POHNĚTALOVÁ. JAZYKOVÁ PAMĚŤ ŽÁKŮ 4. A 5. ROČNÍKŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL VE VZTAHU K HUDBĚ. Media4u magazine. 2021, 18 (3), 33-37. ISSN 1214-9187.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva, Y. POHNĚTALOVÁ. Role hudby ve výuce cizích jazyků. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. 2021, 20 (4), 59-71. ISSN 1336-2232.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva, Y. POHNĚTALOVÁ. Hudební a jazyková paměť u žáků v primárním vzdělávání v pilotním výzkumu.. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. 2020, 19 (5), 86-94. ISSN 1336-2232.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva, D. JANOUCHOVÁ, H. KLEPRLÍKOVÁ. A START OF SCHOOL ATTENDANCE FROM THE FUTURE TEACHERS' PERSPECTIVE. In: 10th International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY. NICOSIA: FUTURE ACAD, 2019.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva. Metody nácviku čtení ve vztahu ke čtenářským dovednostem. In: PROSTOR PRO PRIMÁRNÍ A PREPRIMÁRNÍ PEDAGOGY. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2019. ISBN 978-80-7494-463-5.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva, M. MANĚNOVÁ. PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE A INTERAKCE V RÁMCI PRAXÍ STUDENTŮ 1. STUPNĚ ZÁKLADNÍ ŠKOLY. In: PREMENY ŠKOLY A UČITEĽSKÉ VZDELÁVANIE V HISTORICKOM KONTEXTE A NOVÉ PERSPEKTÍVY. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2019. ISBN 978-80-555-2267-8.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva, D. JANOUCHOVÁ, H. KLEPRLÍKOVÁ. PROBLEMATIC PEDAGOGICAL SITUATIONS AT SCHOOL FROM THE PRE-SERVICE AND IN-SERVICE TEACHERS' PESPECTIVES. In: 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY (ICEEPSY 2018). Nicosia: Future academy, 2019.

HAVIGEROVÁ, Jana Marie, I. LOUDOVÁ, I. KOŠEK BARTOŠOVÁ, K. KOCOURKOVÁ, D. PODUBECKÁ. Problems with graphomotorics at the beginning and the end of primary education. In: 6thGlobal Conference on Contemporary Issues in Education. North Cyprus: United World Center of Research Innovation and Publication, 2019.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva, E. KOZLOVÁ, H. MATĚJOVÁ. READING SKILLS IN RELATION TO THE READING PRACTICE METHODS. In: 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY (ICEEPSY 2018). Nicosia: Future academy, 2019.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, I.KŘOVÁČKOVÁ, B.: Šimonovy pracovní listy. 26, Už se těším do školy.. Praha 2018.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva. A New Font and Copybooks in the Czech Republic and in Selected Countries of Europe. In: 8th ICEEPSY - International Conference on Education and Educational Psychology. Porto: Zafer Bekirogullari, Melis Y. Minas & Roslind X. Thambusamy, 2017.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva, A. JOKEŠOVÁ, E. KOZLOVÁ, H. MATĚJOVÁ. The Influence of Technology on Reading Literacy. In: 8th ICEEPSY - International Conference on Education and Educational Psychology. Porto: Zafer Bekirogullari, Melis Y. Minas & Roslind X. Thambusamy, 2017.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva, A. PLOVAJKOVÁ, T. PODNECKÁ. A Current View of Copybooks (the font) in the Czech Republic and in Selected Countries of Europe. In: ERPA International Congresses on Education 2015 (ERPA 2015). Paris: EDP sciences, 2016.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva, A. PLOVAJKOVÁ, T. PODNECKÁ. Comparative Analysis of Copybooks used in the Czech Republic. In: ICASSR 2015 3rd International Conference on Applied Social Science Research. Beijing, China: Li Chen, 2016. ISBN 978-94-6252-148-3.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva. Development of Elementary Literacy in the Czech Republic. In: ICERI 2016 : 18th International Conference on Education, Research and Innovation. Connecticut: WASET, 2016.

ZIKL, Pavel, I. KOŠEK BARTOŠOVÁ, K. JOSEFOVÁ VÍŠKOVÁ, K. HAVLÍČKOVÁ, M. VOLFOVÁ, B. ZETKOVÁ. Influence of Graphic Design of the Text on Reading Quality of Pupils with Dyslexia. In: ERPA International Congresses on Education 2015 (ERPA 2015). Paris: EDP sciences, 2016.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva, M. KARÁSKOVÁ. Metody výuky čtení v belgickém vzdělávání, inspirace pro nás. e-Pedagogium. 2016, III/16 (lll/2016), 25-40. ISSN 1213-7499.

KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva. Metody výuky čtení využívané v České republice. Nová čeština doma i ve světě. 2016, 1/2016 (1/2016), 78-89. ISSN 1805-367X.

Životopis

Pozice a funkce na pracovišti

2005 - 2020: odborná asistentka II. stupně

2001 - 2005: odborná asistentka

1997 - 2001: lektorka

Vzdělání, kvalifikace

2000 - 2005: doktorské studium v oboru Pedagogika, Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta

1990 - 1992: rozšiřující studium Učitelství pro školy pro mládež vyžadující zvláštní péči, Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta

1982 - 1986: magisterské studium Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, Vysoká škola pedagogická v Hradci Králové

Přehled zaměstnání

1997 - 2023: akademický pracovník na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové (ÚPPPV, ÚPPE)

1995 - 1997: speciální pedagog výuky v 2. - 6. třídě dětí s SPU při ZŠ Masarykova v Hradci Králové

1988 - 1992: učitelka v malotřídní škole pro děti obtížně vychovávatelné, Zvláštní internátní škola v Chudeřicích

1986 - 1987: učitelka na 1. stupni ZŠ v Libčanech

Pedagogická činnost

Didaktika prvopočátečního čtení a psaní

Rozvoj počáteční gramotnosti

Specifické poruchy učení

Reedukace specifických poruch učení

Pedagogické praxe pro obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ

Vědeckovýzkumná činnost

2020 - 2022: Projekt Nebojme se prožívání - rozvoj emoční inteligence studentů učitelství pro MŠ a 1. st. ZŠ na PdF UHK v rámci Otevřené výzvy I

2020 - 2022: Pregraduální vzdělávání na Univerzitě Hradec Králové II (KA4 – Evaluační a autoevaluační strategie v práci budoucího učitele)

2020 - 2021: Řešitelka projektu MŠMT č. 2105/2020 (projekt specifického výzkumu PdF UHK) Role paměti při učení se cizím jazykům a hudby u žáků 1. stupně základní školy

2019: Spoluřešitelka: Výzkum ve výuce cizích jazyků (zaměření na 1. stupeň ZŠ) realizovaný na Pdf, Katedrou německého jazyka a literatury

2018: Řešitelka projektu MŠMT č. 2111/2018 (projekt specifického výzkumu PdF UHK) Problémové pedagogické situace ve škole z pohledu studenta a učitele

2017: Řešitelka projektu MŠMT č. 2107/2017 (projekt specifického výzkumu PdF UHK) Vliv techniky čtení na čtenářskou gramotnost

2016: Řešitelka projektu MŠMT č. 2109/2016 (projekt specifického výzkumu PdF UHK) Čtenářská gramotnost a metody nácviku čtení v 1. třídě základní školy

2015: Řešitelka projektu MŠMT č. 2112/2015 (projekt specifického výzkumu PdF UHK) Komparativní analýza písanek (písma) používaných v České republice a ve vybraných zemích Evropy

2014: Řešitelka projektu MŠMT č. 2112/2014 (projekt specifického výzkumu PdF UHK) Rozvoj čtenářské gramotnosti pomocí učebnic a písanek používaných v České republice

2013: Řešitelka projektu MŠMT č. 2111/2013 (projekt specifického výzkumu PdF UHK) Písmo Comenia script očima odborné i laické veřejnosti

2012: Řešitelka projektu MŠMT č. 2109/2012 (projekt specifického výzkumu PdF UHK) Písmo Comenia script z pohledu učitelů

2011 - 2013: Spoluřešitelka projektu ESF OP VK reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0105 Inovace a internacionalizace profesní přípravy pedagogů v 21. století

2011: Řešitelka projektu MŠMT č. 2110/2011 (projekt specifického výzkumu PdF UHK) Písmo Comenia script z pohledu rodičů

2010: Řešitelka projektu MŠMT č. 2115/2010 (projekt specifického výzkumu PdF UHK) Přípravné třídy pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí při základních školách

2009 - 2012: Spoluřešitelka projektu ESF OP VK reg.č CZ.1.07/1.2.00/08.0105 Společně to dokážeme - program pedagogické intervence pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a jejich učitele.

2009 - 2011: Spoluřešitelka projektu ESF OP VK reg.č. CZ.1.07/1.2.01/01.00.03 Zkvalitňování vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v Královéhradeckém kraji

2009: Spoluřešitelka projektu MŠMT č. 2124/2009 (projekt specifického výzkumu PdF UHK) Výzkum kompetencí učitelů a studentů v oblasti využívání informačních a komunikačních technologií

2008: Spoluřešitelka projektu MŠMT č. 2127/2008 (projekt specifického výzkumu PdF UHK) Učitel a jedna z alternativ rozvoje poznávacích procesů žáků 1.stupně ZŠ – kognitivní mapování

2007 - 2009: Spoluřešitelka projektu GAČR číslo GA406/07/1397. Implicitní teorie normality u pomáhajících profesí.

2007 - 2008: Spoluřešitelka projektu GA ČR reg. č. 406/07/1482 Výzkum implementace základních cílů vzdělávání (tzv. 4 pilíře) v primárním vzdělávání ve školách v ČR

2007: Spoluřešitelka projektu FRVŠ 701/2007 Vzdělávací program k rozšíření odborné kvalifikace učitelů ZS1 o obor učitelství pro MŠ

2006 - 2008: Spoluřešitelka projektu ESF OP RLZ reg. č. CZ.04.1.03/3.2.15.2/0216 Pregraduální a rozšiřující vzdělávání na pedagogických fakultách

2006: Spoluřešitelka projektu MŠMT č. 2126/2006 (projekt specifického výzkumu PdF UHK) Požadavky vedoucích pracovníků škol na kompetence vyučujících na 1. stupni ZŠ

2006: Spoluřešitelka projektu FRVŠ č. 1038/2006 Vytvoření nového předmětu "Vzdělávací program otevřené vyučování"

2002 - 2004: Spoluřešitlka projektu Programu na podporu a rozvoj vzdělávací činnosti veřejných vysokých škol č. 186/ 2003 Využití informačních a komunikačních technologií pro podporu účinných forem vyučování a učení

2002: Řešitelka projektu MŠMT ČR č. 319/2002 Podpora rozvoje učitelských vzdělávacích programů a jiných vzdělávacích aktivit – Bloková praxe

2002: Spoluřešitelka projektu MŠMT ČR č. 143/2002 Program podpory bakalářských studijních programů jako výraz podpory realizace Boloňské deklarace a Program podpory vybraných studijních programů

2002: Spoluřešitelka projektu MŠMT ČR č. 346/2002 Podpora rozvoje učitelských vzdělávacích programů a jiných aktivit pro rok 2002 – Integrovaná výuka a mezipředmětové vztahy podporované ICP

2002: Řešitelka projektu MŠMT ČR č. 318/2002 Podpora rozvoje učitelských vzdělávacích programů a jiných vzdělávacích aktivit – Asistentská praxe

2001: Spoluřešitelka projektu FRVŠ č. 1234/2001 Rozšíření přípravy učitelů 1. st. o didaktické využívání internetu

2001: Spoluřešitelka projektu FRVŠ č. 1646/2001 Proměny přípravy učitelů pro rozvoj počáteční gramotnosti žáků

2001: Řešitelka projektu MŠMT ČR č. P/16/2001 Podpora rozvoje učitelských vzdělávacích programů a jiných vzdělávacích aktivit – Asistentská praxe

2001: Řešitelka projektu MŠMT ČR č. P/15/2001 Podpora rozvoje učitelských vzdělávacích programů a jiných vzdělávacích aktivit – Praxe průběžná

2000: Spoluřešitelka interního grantu PdF č. IG 16/2000 Komparace učebního prostředí v primárním vzdělávání v ČR a zahraničí

1999: Spoluřešitelka interního grantu PdF č. IG 99/24 Evaluace studia a postoje studentů ke vzdělávání na ÚPPPV

Zahraniční stáže

2023: Prešovská univerzita v Prešove, PdF

2022: Finsko, Haukipudas School, City of Oulu, Haukipudas

2019: Prešovská univerzita v Prešove, PdF

2017: Prešovská univerzita v Prešove, PdF

2012: Slovinsko (Maribor University)

2010: Estonsko (Tallinn University)

2007: Slovenská republika (Univerzita Komenského Bratislava)

2006: Slovenská republika (Univerzita Komenského Bratislava)

Akademické, univerzitní a další aktivity

2021 - 2023: členka pracovní skupiny MŠMT implementace reformy v oblasti praxí v ČR

2016 - 2022: recenzentka sborníků z mezinárodních konferencí, odborných časopisů a učebnic 1.-2. ročníku ZŠ pro MŠMT

2015 - 2016: členka Akademického senátu Univerzity Hradec Králové

2015: členka pracovní skupiny MŠMT pro (vázané a nevázané) písmo

2012 - 2013: členka Akademického senátu Univerzity Hradec Králové

2009 - 2019: členka Akademického senátu Univerzity Hradec Králové

2007 - 2012: manager konzultačního střediska v Jihlavě pro studenty Učitelství pro MŠ oponentka Specifického výzkumu PdF UHK

2006 - 2023: členka České pedagogické společnosti, Brno

2004 - 2023: členka České asociace pedagogického výzkumu, Olomouc

1999 - 2006: manager rozšiřujícího studia speciální pedagogiky v rámci celoživotního vzdělávání na PdF UHK