FAQ

Pokud máte závěrečnou práci dopsanou a vedoucí práce vám dal pokyn k odevzdání, čeká vás podle výnosu odevzdání nejen v papírové podobě, ale také v té elektronické do systému eVŠKP. Svou závěrečnou práci můžete odevzdat sami, nebo můžete poslat/přinést na usb flash disku na Centrum služeb FF (na budově B), kde Vám bude do systému nahrána. Pokud má vaše práce velké přílohy, budete nutné kontaktovat Centrum služeb FF alespoň kvůli nahrání příloh. 

 1) Odevzdání probíhá v https://ris2.uhk.cz/evskp/. Zde se přihlaste pod svým loginem. 

2) Nejdříve se vám objeví tabulka s údaji o vaší práci. Pod ní bude Odevzdat práci

3) V tomto kroku vás čeká nahrání samotné práce do systému. Pokud nemáte ještě v práci vložené zadání, zde je možnost si jej stáhnout (ve spodní části stránky). Poté samostatně nahrajte text práce a pokud obsahuje přílohy, tak samostatně i přílohy. Pokud jsou vaše přílohy nad limit, obraťte se na Centrum služeb FF.  

4) Po nahrání potvrďte poslední krok, kterým se práce odešle referentce katedry ke kontrole. 

 Prostřednictvím eVŠKP vám přijdou i posudky od vedoucího a oponenta závěrečné práce. Pokud budete mít jakékoli dotazy či dojde ke komplikacím, neváhejte se obrátit na Centrum služeb FF.  

Student splní podmínky řádného uzavření studia, jestliže:

  • úspěšně absolvoval všechny povinné předměty studovaného oboru
  • získal z každého bloku povinně volitelných předmětů alespoň stanovený minimální počet kreditů
  • získal celkový počet kreditů rovný šedesátinásobku počtu roků standardní doby studia (u bakalářského 180 kreditů, u navazujícího magisterského studia 120 kreditů)
  • všechny splněné zkoušky a zápočty má zapsané v IS/STAG

Student, který chce vykonat státní závěrečné zkoušky (dále jen SZZ), musí v termínu daném Harmonogramem akademického roku požádat o uzavření studia. Žádost o uzavření studia se podává na formuláři, který je k dispozici ke stažení na stránkách studijního odd. v záložce Studium – Studijní oddělení – Formuláře ke stažení – Přihláška na SZZ (formulář je shodný i pro přihlášení na státní zkoušky). Spolu s dokumentem předloží student také Zápisový list A – Přehled o vykonaných zkouškách. 

Student může pouze uzavřít studium a přihlášení na SZZ odložit. SZZ nebo její poslední část musí úspěšně vykonat do 2 let od uzavření studia (za datum uzavření studia se pro tyto účely považuje poslední den akademického roku, ve kterém bylo studium uzavřeno, přerušení studia tuto lhůtu neprodlužuje).

I po uzavření studia je student nadále studentem UHK a má status studenta a plyne mu doba studia, což může mít vliv na případný poplatek za studium (blíže uvedeno ve Statutu UHK).

Pokud se student rozhodne ukončit (zanechat) studium, oznámí tuto skutečnost písemně na Studijní odd. FF prostřednictvím formuláře, který je k dispozici ke stažení na stránkách studijního odd. v záložce Studium – Studijní oddělení – Formuláře ke stažení - Oznámení o zanechání studia. Studium mu bude ukončeno ke dni doručení žádosti. Studium nelze zanechat zpětně ke zvolenému datu. Studijní odd. již nebude studentovi vyhotovovat žádné rozhodnutí, na žádost studenta (lze zvolit na daném formuláři) mu pouze vystaví přehled o vykonaných zkouškách a potvrzení o délce studia na FF.  

Fakulta studium ukončí v některém z následujících případů:

  • nesplníte podmínky pro postup do dalšího semestru nebo roku studia (v prvním ročníku probíhají dvě kontroly, v dalších letech pouze kontrola na konci akademického roku),
  • neprovedete včas samozápis do dalšího ročníku,
  • neprovedete opětovný zápis ke studiu po přerušení studia,
  • neúspěšně vykonáte státní závěrečnou zkoušku nebo obhajobu závěrečné práce (při vyčerpání řádného i opravných počtů termínů),
  • uplyne maximální lhůta pro vykonání státní závěrečné zkoušky (nebo její poslední části),
  • nesplníte podmínky studia v doktorském studijním programu,
  • uplyne maximální doba studia v doktorském studijním programu.

V případě nesplnění podmínek obdržíte v IS/STAG (Moje studium/Nahlížení do spisu) výzvu k seznámení s podklady rozhodnutí. Opis výzvy je zasílán studentům na školní e-mail. K této výzvě máte ze zákona právo se ve stanovené lhůtě vyjádřit.  

Ve vyjádření je třeba uvést (a náležitě doložit) důvody, proč by vám studium nemělo být ukončeno. Upozorňujeme, že není možné do vyjádření uvádět důvody, které byly známé již na začátku nebo v průběhu semestru/zkouškového období. 

Pokud se k výzvě nevyjádříte, nebo neuvedete žádné okolnosti, které by mohly řízení o ukončení studia změnit, vydá děkan písemné rozhodnutí o ukončení studia.

Student má právo se proti rozhodnutí o ukončení studia odvolat ve lhůtě 30 dnů od jeho doručení. V případě, že odvolání nepodáte, bude vaše studium ukončeno 31. den ode dne doručení rozhodnutí o ukončení studia. V případě, že podáte proti rozhodnutí o ukončení studia odvolání:

  • pokud děkan odvolání vyhoví, obdržíte informaci ze studijního oddělení a Vaše studium pokračuje,
  • pokud děkan odvolání zamítne, je předáno k vyřízení na rektorát a studium je ukončeno až dnem doručení rozhodnutí rektora.

Udělit výjimku ze studijních předpisů může pouze děkan, rektor (ze zákona) tuto možnost nemá. Rektor pouze přezkoumá soulad napadeného rozhodnutí a řízení, které vydání rozhodnutí předcházelo, s právními předpisy a vnitřními předpisy vysoké školy a fakulty.

Upozorňujeme, že pokud je zahájeno řízení o ukončení studia, stále máte status studenta a studujete, tj. i v tomto období Vám může být vyměřen poplatek za překročení bezplatné doby studia. Pokud se chcete prodlužování doby studia vyhnout, můžete zaslat na fakultu Oznámení o zanechání studia. Zanechání studia doporučujeme i v případě, že budete chtít v budoucnu pokračovat ve studiu na veřejné VŠ. Do celkové doby studia se započítává i lhůta na odvolání a tím se zkracuje bezplatná doba případného dalšího studia.

Ze studia bude vyloučen student, který byl ke studiu přijat v důsledku svého podvodného jednání nebo spáchal disciplinární přestupek.

Disciplinární přestupek a podmínky disciplinárního řízení upravuje Disciplinární řád Filozofické fakulty Univerzity Hradec Králové a § 64 - 67 zákona  č. 111/1998 Sb., o vysokých školách. V případě spáchání disciplinárního přestupku rozhoduje disciplinární komise.  

O prodloužení studia se nežádá písemně, student se jen zapíše do dalšího akademického roku v průběhu tzv. „samozápisu“ za předpokladu, že splní postupové podmínky. S prodloužením studia mohou být spojeny poplatky za delší dobu studia (blíže uvedeno ve Statutu UHK). 

Žádost o přerušení studia se podává písemně na formuláři, který je k dispozici ke stažení na stránkách studijního odd. v záložce Studium – Studijní oddělení – Formuláře ke stažení – Žádost, do textu je potřeba uvést přesně dobu přerušení (od data – do data), zpravidla od 1. dne v měsíci do posledního dne v měsíci; u studujících se přerušuje zpravidla na celé semestry (v součtu max. 2 roky), u studentů čekajících na SZZ může být studium opakovaně přerušováno i na dobu kratší. Přerušení studia je možné i opakovaně.  Po jeho ukončení je třeba se znovu zapsat do studia, a to nejpozději do 10 dní po termínu, do kterého bylo studium přerušeno (viz. čl. 19, odst. 8 Studijního a zkušebního řádu UHK), jinak bude studium ukončeno. Tento zápis do studia je možné provést osobně, písemně nebo poštou. Studijní odd. nevyhotovuje po tomto zápisu žádné rozhodnutí o znovuzapsání ke studiu. Během přerušení studia nemá student status studenta.

Student předloží jednotlivým vyučujícím formulář žádosti s vypsanými předměty spolu s dokladem o splnění předmětů (průběh studia) a jejich sylaby. Formulář je ke stažení Studium – Studijní oddělení – Formuláře ke stažení – Žádost o uznání předmětů na základě předchozího studia.  Tuto žádost spolu s dokladem o zaplacení poplatku ve výši 500 Kč (cena je za žádost bez ohledu na počet uznávaných předmětů) doručí na SO.

Informace pro studenty k posuzování žádostí o uznání předmětů (viz odkaz zde). 

STIPENDIA

Žádost o prospěchové stipendium student nepodává. Prospěchové stipendium je přiznáno studentům, kteří v předcházejícím akademickém roce získali nejméně 60 kreditů, úspěšně absolvovali nejméně 4 klasifikované předměty a dosáhli požadovaného prospěchu (průměrné klasifikace do 1,20 včetně).

O ubytovací stipendium se nežádá, žádosti jsou automaticky vygenerované všem studentům, kteří splňují podmínky pro přiznání stipendia podle Stipendijního řádu UHK (seznam obcí vyloučených z nároku na ubytovací stipendium viz příloha č. 1). Stipendia jsou vyplácena převodem na účet studenta - musí být zadán do IS/STAG v sekci Úprava osobních údajů studenta, karta Bankovní účet.

Žádost podává student na formuláři, který je ke stažení na stránkách studijního odd. v záložce Studium – Studijní oddělení – Formuláře ke stažení – Žádost o přiznání sociálního stipendia. Součástí žádosti musí být příloha -  písemné potvrzení vydané orgánem státní sociální podpory. Odevzdává se zpravidla do 15. 11. V mimořádných případech podává student žádost bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 15 dnů od data, kdy mu vznikl nárok na přiznání sociálního stipendia. Žádost je potřeba podat pro každý akademický rok.

Odvolání se podává prostřednictvím formuláře, který je ke stažení na stránkách studijního odd. v záložce Studium – Studijní oddělení – Formuláře ke stažení – Odvolání – vyměření poplatku, věci studijní. K odvolání je nutné přiložit zásadně originály či úředně ověřené kopie dokladů osvědčující skutečnosti, o něž se žádost opírá.

Pokud se odvolání týká sociální situace, musí obsahovat relevantně doloženou sociální situaci nejen žadatele, ale také celé rodiny žijící ve společné domácnosti se žadatelem.

V případě, že se odvolání týká zdravotních důvodů, musí být doložena výpisem ze zdravotní dokumentace od odborného lékaře či dobrozdáním odborného lékaře.

Student, kterému se na Portále IS/STAG zobrazí nově vyměřený poplatek za delší studium, hradí příslušnou částku, popř. podává odvolání až po obdržení rozhodnutí o vyměření poplatku spojeného se studiem.

V prvním roce studia jsou provedeny dvě kontroly; první je provedena k poslednímu dni zkouškového období v ZS, do tohoto data musí student získat 15 kreditů. Druhá kontrola je provedena k poslednímu dni akademického roku, tj. 31. 8., do tohoto data musí student získat celkem min. 40 kreditů. Ve vyšších ročnících se kreditový zisk počítá jakou součet všech kreditů získaných od počátku studia, tedy pro ukončení druhého ročníku studia je potřeba získat min. 80 kreditů od začátku studia, třetího roku studia min. 120 kreditů od začátku studia atd. - viz čl. 16 Studijního a zkušebního řádu UHK. Pozor, toto je minimální požadovaný počet pro postup do dalšího ročníku, doporučeno je získat 60 kreditů za rok! Mimo tyto podmínky týkající se kreditů nemůže do dalšího akademického roku postoupit student, který má podruhé zapsaný a nesplněný povinný předmět.

Veškeré termíny týkající se organizace studia (začátky výuky v ZS a LS, zkoušková období, prázdniny apod.) jsou vypsány v Harmonogramu akademického roku.

Potvrzení o studiu je možné vystavit za předpokladu, že má student v osobních údajích na Portálu IS/STAG zadané místo narození! Potvrzení si student sám vytiskne z IS/STAG Moje studium – Průběh studia – Formulář pro tisk potvrzení o studiu a nechá si jej potvrdit v úředních hodinách na Studijním oddělení FF. Studijní odd. tiskne potvrzení o studiu pouze absolventům, kteří již nemají přístup do IS/STAG!!!

Nově je možné vygenerovat si dle návodu elektronickou formu potvrzení o studiu na Portálu IS/STAG. I pro vygenerování elektronického potvrzení je nutné mít zadané místo narození. 

Žádosti studentů o naskenování potvrzení do přílohy emailu, popř. zaslání poštou nebude studijní odd. akceptovat.

Studenti podávají všechny žádosti pouze v písemné formě (osobně nebo poštou) prostřednictvím studijního odd. na příslušném formuláři. Zaslání žádostí elektronicky studijní odd. neakceptuje (s výjimkou studentů na zahraničním pobytu organizovaném FF UHK).