Postdoktorandi

Toshitaka Hayashi, Ph.D.

Dr. Toshitaka Hayashi získal doktorát v oboru Softwarová a informační věda na Iwate Prefectural University v Japonsku. Aktuálně působí v Centru pokročilých technologií na Přírodovědecké fakultě UHK, kde se věnuje algoritmům strojového učení pro BCG signály.

Jeho hlavním publikačním úspěchem je článek Less-complexity one-class classification approach using construction error of image transformation network v Information Science Journal.

Jeho zaměřením jsou algoritmy strojového učení s omezeným množstvím tréninkových dat. Především se soustřeďuje na detekci tzv. unseen data, self-supervised learning, one-class klasifikace, klasifikace s datově nevyváženou sadou a detekce anomálií.

Prezentace výzkumu

RNDr. Oleksandr Kozlov, Ph.D.

Oleksandr Kozlov ukončil v roce 2020 doktorské studium programu Analytická chemie na Prírodovedecké fakultě Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košicích. V průběhu studia v roce 2018 absolvoval 8měsíční stáž na Katedře fyzikální a makromolekulární chemie Univerzity Karlovy v Praze.

Ve své vědecko-výzkumné činnosti se dlouhodobě věnuje analýze biologicky aktivních látek pomocí chromatografických metod. Výsledky své práce publikoval v mezinárodních impaktovaných odborných časopisech. V současné době je postdoktorandem na Katedře chemie Univerzity Hradec Králové, kde se zaměřuje na metabolomickou a lipidomickou analýzu biologických vzorků s využitím superkritické fluidní chromatografie v spojení s hmotnostní spektrometrií. Mezi jeho další vědecké zájmy patří chirální separace.

Prezentace výzkumu

RNDr. Miroslav Psotka, PhD.

RNDr. Patrik Olekšák, Ph.D.

RNDr. Patrik Olekšák, Ph.D. se narodil v Košicích, kde rovněž během studia na Univerzitě Pavla Jozefa Šafárika získal bakalářský titul v oboru obecná chemie a také magisterský titul v oboru organická chemie. Ve své rigorózni práci se věnoval studiu stereoselektivity [3,3]-heterosigmatropních přesmyků za účelem inkorporace nových stereogenních center do nízkomolekulárních sloučenin. V průběhu doktorského studia, také na Univerzitě Pavla Jozefa Šafárika, se zabýval asymetrickou syntézou prekurzorů oxazolomycinových derivátů, jako potenciálních protinádorových léčiv. V roce 2015 absolvoval tříměsiční stáž ve společnosti Syngenta Crop Protection, ve městě Stein ve Švýcarsku, kde pracoval na přípravě nových insekticidů a herbicidů.

Od roku 2018 působí na Univerzitě Hradec Králové. Jeho výzkum je zaměřen na přípravu nových nízkomolekulárních sloučenin zpomalujících stárnutí pro komplexní prevenci a léčbu věkem podmíněných onemocnění (neurodegenerativní onemocnění, nádorová onemocnění, kardiovaskulární onemocnění, diabetes mellitus 2. typu a další). Dále se zabývá přípravou mitotických inhibitorů s protinádorovým účinkem a syntézou inhibitorů proteinových kináz pro léčbu neurodegenerativních onemocnení. Věnuje se také strukturní analýze organických sloučenin pomocí 1D a 2D technik nukleární magnetické rezonanční (NMR) spektroskopie.

Prezentace výzkumu

PharmDr. Martin Juhás, PhD.

PharmDr. Martin Juhás, Ph.D., získal titul Ph.D. v oboru Farmaceutická chemie na Farmaceutické fakultě Univerzity Karlovy v Hradci Králové v roce 2023. Aktuálně působí v týmu katedry chemie na Univerzitě Hradec Králové. V rámci své postdoktorandské práce se zaměřuje na zavedení nových metod počítačem podporovaného návrhu léčiv, které mají klíčový význam pro screening a optimalizaci v procesu hledání potenciálních léčiv.

V současné době využívá pokročilé počítačové technologie a algoritmy, aby posunul možnosti návrhu a optimalizace léčiv. Jeho výzkum je zaměřen na integraci těchto technologií do běžné praxe výzkumu na katedře, s cílem zlepšit účinnost a přesnost při identifikaci nových farmakologických sloučenin.