Pedagogika předškolního věku se zaměřením na děti se speciálními potřebami

  • Typ studia: Magisterské navazující
  • Forma studia: Prezenční
  • Doba studia: 2 roky
  • Vyučovací jazyk: Čeština

E-přihláška

Popis studia

Co z vás po úspěšném ukončení studia bude? Magistr, to se ví! A kde se můžete uplatnit? Ideálně jako učitel v mateřské škole, vedoucí učitel, ředitel předškolního zařízení, inspektor, metodický poradce, pedagog pro činnost ve sféře státní správy, případně jako vědecký pracovník oboru předškolní pedagogiky.

Profil uchazeče

Podmínkou přijetí je ukončené bakalářské studium oboru Učitelství pro mateřské školy nebo jiného pedagogického oboru se zaměřením na vzdělávání dětí předškolního věku (např. Speciální pedagogika předškolního věku).

Přihlášku mohou podat i absolventi příbuzného oboru (např. vychovatelství, speciální pedagogika). Příbuznost oboru posuzuje přijímací komise na základě výpisu absolvovaných předmětů a seznamu státních závěrečných zkoušek.

Uchazeči, kteří absolvovali obor příbuzný, ale chybí jim část předmětů (z oblasti jednotlivých výchov a/nebo praxí v MŠ), si musí před zápisem do magisterského studia doplnit vzdělání v oblasti pedagogické praxe v MŠ a v jednotlivých výchovách (hudební, výtvarná, tělesná). Toto studium nabízíme v rámci celoživotního vzdělávání (Vyrovnávací kurz výchov a praxe v mateřské škole). Studium je jedno až dvouleté v závislosti na absolvovaných předmětech a počtu zapsaných předmětů (kontakt viz níže).

Uchazeče se specifickými poruchami učení, kteří se hlásí na učitelsky zaměřené bakalářské a navazující magisterské a magisterské studijní programy, upozorňujeme, že jim nebude poskytnuta žádná tolerance a úlevy u přijímacích zkoušek nad rámec ostatních uchazečů. V případě přijetí ke studiu nebudou těmto studentům přiznána opatření pro vyrovnání příležitostí při prověřování znalostí, schopností a dovedností, které směřují k přípravě regulované profese učitele.

Profil absolventa

Učitel/ka mateřské školy, učitel/ka MŠ zřízené dle § 16 odst. 9 školského zákona (speciální MŠ), vedoucí učitel/ka, ředitel/ka předškolního zařízení, inspektor/ka, metodický poradce, pedagog pro činnost ve sféře státní správy, případně vědecký pracovník oboru předškolní pedagogiky.

Navazující studia

Na Univerzitě Hradec Králové lze pokračovat ve studiu čtyřletého doktorského studia v programu Digitální technologie v primárním a preprimárním vzdělávání.

Přijímací řízení

Rozsah a obsah přijímací zkoušky:

Ústní část:

Ústní zkouška zaměřená na řešení předložených modelových situací z praxe MŠ a rozhovor zaměřený na osobnostní a komunikativní předpoklady pro výkon profese. 

Maximální počet bodů 200, hranice úspěšnosti je 100 bodů.

Minimální hranice úspěšnosti

100

Maximální celkové hodnocení

200

Možnost prominutí zkoušky

Možnost prominutí přijímací zkoušky nebo její části není poskytována.

Předpokládaný počet přijímaných

20

Kontakt

Ústav primární, preprimární a speciální pedagogiky PdF UHK:

E-přihláška