Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání

  • Typ studia: Bakalářské
  • Forma studia: Prezenční
  • Doba studia: 3 roky
  • Vyučovací jazyk: Čeština

E-přihláška

Popis studia

Po ukončení studia budete ovládat anglický jazyk na úrovni C1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky ve všech čtyřech řečových dovednostech. Získáte systematický přehled o společensko-kulturním kontextu a teoretických aspektech studovaného jazyka. Můžete se uplatnit v praxi v širokém spektru oborů anebo prohlubovat své vzdělání v navazujícím magisterském studiu. Absolvent dvouoborového studia najde uplatnění zejména jako lektor a vzdělávací a organizační pracovník. Další oblasti jeho působení mohou být zprostředkování komunikace, práce pro styk s veřejností, veřejné sdělovací prostředky, nakladatelství, volnočasové aktivity, hospodářství, státní správa a administrativa.

Dostupné kombinace

Uvedený program se studuje v kombinaci dvou nabízených programů. Při zkombinování dvou programů si volíte program maior (tzv. hlavní program) a program minor (tzv. vedlejší program). Studijní program maior a minor se liší pouze zařazením bakalářské práce. Bakalářskou práci budete psát v programu, který zvolíte jako maior. Upozorňujeme, že zvolený program maior není možné v průběhu studia změnit!

Většinu programů se zaměřením na vzdělávání lze kombinovat i s minor programy zaměřenými na vzdělávání na Přírodovědecké fakultě a Filozofické fakultě UHK.

Biologie se zaměřením na vzdělávání

Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání

Etická výchova se zaměřením na vzdělávání

Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání

Fyzika se zaměřením na vzdělávání

Historie se zaměřením na vzdělávání (maior/minor)

Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání

Chemie se zaměřením na vzdělávání

Informatika se zaměřením na vzdělávání

Matematika se zaměřením na vzdělávání

Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání

Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání

Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání (maior/minor)

Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání

Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání

Základy techniky se zaměřením na vzdělávání

Profil uchazeče

U uchazeče se předpokládá vstupní úroveň dovedností a znalostí minimálně B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Program není vhodný pro uchazeče se závažným smyslovým postižením.

Uchazeče se specifickými poruchami učení, kteří se hlásí na učitelsky zaměřené bakalářské a navazující magisterské a magisterské studijní programy, upozorňujeme, že jim nebude poskytnuta žádná tolerance a úlevy u přijímacích zkoušek nad rámec ostatních uchazečů. V případě přijetí ke studiu nebudou těmto studentům přiznána opatření pro vyrovnání příležitostí při prověřování znalostí, schopností a dovedností, které směřují k přípravě regulované profese učitele.

Profil absolventa

Absolvent prokazuje jak obecně profesní, tak komplexně-komunikativní jazykovou kompetenci. Její lingvistická složka dosahuje výstupní úrovně C1, dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky ve všech čtyřech řečových dovednostech.

Má systematický přehled o společensko- kulturním kontextu a teoretických aspektech studovaného jazyka.

Na základě získané kompetence je absolvent připraven vyhovět požadavkům praxe v širokém spektru oborů anebo prohlubovat své vzdělání v navazujícím magisterském studiu. Absolvent dvouoborového studia najde uplatnění zejména jako lektor a vzdělávací a organizační pracovník. Další oblasti jeho působení mohou být: zprostředkování komunikace, práce pro styk s veřejností, veřejné sdělovací prostředky, nakladatelství, volnočasové aktivity, hospodářství, státní správa a administrativa.

Navazující studia

Na Univerzitě Hradec Králové lze pokračovat ve studiu dvouletého navazujícího učitelského magisterského studia v programu Učitelství pro 2. stupeň základních škol nebo v programu Učitelství pro střední školy.

Přijímací řízení

Rozsah a obsah přijímací zkoušky:

Přijímací zkouška prověřuje úroveň jazykových znalostí a dovedností. Výchozí úroveň minimálně B1+ dle Společného evropského referenčního rámce.

Přijímací zkouška z anglického jazyka se koná formou písemnou.

Podmínkou úspěšného absolvování přijímací zkoušky je dosažení minimální hranice úspěšnosti 120 bodů.

Písemná část:

  1. Transformace věty - tvorba správné věty na základě vzorové věty za použití daného výrazu (80b)
  2. Zkompletování souvislého textu doplněním vyňatých odstavců na základě kontextuální koherence; reflexe celkového významu textu, otázky související s konkrétními aspekty textu (60b)
  3. Test z reálií se zaměřením na geografii, historii, literaturu a kulturu anglicky mluvících zemí (60 b)

Hranice úspěšnosti: 120 b

Minimální hranice úspěšnosti

120

Maximální celkové hodnocení

200

Možnost prominutí zkoušky

Možnost prominutí přijímací zkoušky nebo její části není poskytována.

Doporučená literatura

  • Běžně používané středoškolské jazykové učebnice (na úrovni B1+), příručky gramatiky a přehledy reálií, např.:

- Swan, Michael. Practical English Usage. Oxford, 2005. ISBN 0-19-442096-5.

- Tryml, Sergej. Active English Grammar. Praha, 2005. ISBN 80-86119-85-8.

- Murphy, Raymond. English Grammar in Use. Cambridge, 2012. ISBN 0521189063.

- McCarthy, Michael. English Vocabulary In Use. Cambridge, 2001. ISBN 0-521-66435-7.

- Mann, Malcolm, Taylore-Knowles, Steve. Destination B2: Grammar & Vocabulary. Oxford, 2008. ISBN 978-0-230-03538-6.

  • Přehledy reálií, např.:

- Peprník, Jaroslav. A Guide to British Studies. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1525-9.

- Peprník, Jaroslav. A Guide to American Studies I a II. Olomouc, 2003.

- Oxford Guide to British and American Culture. New York, 2005. ISBN 0-19-431129-5.

  • Ostatní literatura zaměřená na přípravu k maturitě.

Předpokládaný počet přijímaných

40 (maior + minor) - ve všech kombinacích

Kontakt

Katedra anglického jazyka a literatury PdF UHK:

E-přihláška