Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání

  • Typ studia: Bakalářské
  • Forma studia: Prezenční
  • Doba studia: 3 roky
  • Vyučovací jazyk: Čeština

E-přihláška

Popis studia

Po ukončení studia budete ovládat anglický jazyk na úrovni C1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky ve všech čtyřech řečových dovednostech. Získáte systematický přehled o společensko-kulturním kontextu a teoretických aspektech studovaného jazyka. Můžete se uplatnit v praxi v širokém spektru oborů anebo prohlubovat své vzdělání v navazujícím magisterském studiu. Absolvent dvouoborového studia najde uplatnění zejména jako lektor a vzdělávací a organizační pracovník. Další oblasti jeho působení mohou být zprostředkování komunikace, práce pro styk s veřejností, veřejné sdělovací prostředky, nakladatelství, volnočasové aktivity, hospodářství, státní správa a administrativa.

Dostupné kombinace

Uvedený program se studuje v kombinaci dvou nabízených programů. Při zkombinování dvou programů si volíte program maior (tzv. hlavní program) a program minor (tzv. vedlejší program). Studijní program maior a minor se liší pouze zařazením bakalářské práce. Bakalářskou práci budete psát v programu, který zvolíte jako maior. Upozorňujeme, že zvolený program maior není možné v průběhu studia změnit!

Většinu programů se zaměřením na vzdělávání lze kombinovat i s minor programy zaměřenými na vzdělávání na Přírodovědecké fakultě a Filozofické fakultě UHK.

Biologie se zaměřením na vzdělávání

Fyzika se zaměřením na vzdělávání

Historie se zaměřením na vzdělávání (maior/minor)

Chemie se zaměřením na vzdělávání

Informatika se zaměřením na vzdělávání

Matematika se zaměřením na vzdělávání

Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání (maior/minor)

Profil uchazeče

U uchazeče se předpokládá vstupní úroveň dovedností a znalostí minimálně B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Program není vhodný pro uchazeče se závažným smyslovým postižením.

Uchazeče se specifickými poruchami učení, kteří se hlásí na učitelsky zaměřené bakalářské a navazující magisterské a magisterské studijní programy, upozorňujeme, že jim nebude poskytnuta žádná tolerance a úlevy u přijímacích zkoušek nad rámec ostatních uchazečů. V případě přijetí ke studiu nebudou těmto studentům přiznána opatření pro vyrovnání příležitostí při prověřování znalostí, schopností a dovedností, které směřují k přípravě regulované profese učitele.

Profil absolventa

Absolvent prokazuje jak obecně profesní, tak komplexně-komunikativní jazykovou kompetenci. Její lingvistická složka dosahuje výstupní úrovně C1, dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky ve všech čtyřech řečových dovednostech.

Má systematický přehled o společensko-kulturním kontextu a teoretických aspektech studovaného jazyka.

Na základě získané kompetence je absolvent připraven vyhovět požadavkům praxe v širokém spektru oborů anebo prohlubovat své vzdělání v navazujícím magisterském studiu. Absolvent dvouoborového studia najde uplatnění zejména jako lektor a vzdělávací a organizační pracovník. Další oblasti jeho působení mohou být: zprostředkování komunikace, práce pro styk s veřejností, veřejné sdělovací prostředky, nakladatelství, volnočasové aktivity, hospodářství, státní správa a administrativa.

Navazující studia

Na Univerzitě Hradec Králové lze pokračovat ve studiu dvouletého navazujícího učitelského magisterského studia v programu Učitelství pro 2. stupeň základních škol nebo v programu Učitelství pro střední školy.

Přijímací řízení

Rozsah a obsah přijímací zkoušky:

Přijímací zkouška se koná formou písemnou a prověřuje úroveň jazykových znalostí a dovedností.

Podmínkou úspěšného absolvování přijímací zkoušky je dosažení minimální hranice úspěšnosti 120 bodů.

Písemná část:

  1. Transformace věty - tvorba správné věty na základě vzorové věty za použití daného výrazu (80b)
  2. Zkompletování souvislého textu doplněním vyňatých odstavců na základě kontextuální koherence; reflexe celkového významu textu, otázky související s konkrétními aspekty textu (60b)
  3. Test z reálií se zaměřením na geografii, historii, literaturu a kulturu anglicky mluvících zemí (60 b)

Hranice úspěšnosti: 120 b

Minimální hranice úspěšnosti

120 bodů

Maximální celkové hodnocení

200 bodů

Možnost prominutí zkoušky

Možnost prominutí přijímací zkoušky nebo její části není poskytována.

Doporučená literatura

  • Běžně používané středoškolské jazykové učebnice (na úrovni B1+), příručky gramatiky a přehledy reálií, např.:

- Swan, Michael. Practical English Usage. OUP, 2016. ISBN 9780194202411.

- Tryml, Sergej. Active English Grammar. Praha, 2005. ISBN 8086119858.

- Murphy, Raymond. English Grammar in Use. Cambridge, 2012. ISBN 0521189063.

- McCarthy, Michael. English Vocabulary In Use: Upper-Intermediate. CUP, 2012. ISBN 9781107638785.

- Mann, Malcolm, Taylore-Knowles, Steve. Destination B2: Grammar & Vocabulary. Oxford, 2008. ISBN 9780230035386.

  • Přehledy reálií, např.:

- Peprník, Jaroslav. A Guide to British Studies. Olomouc, 2006. ISBN 8024415259.

- Peprník, Jaroslav. A Guide to American Studies I a II. Olomouc, 2003.

- Oxford Guide to British and American Culture. New York, 2005. ISBN 0194311295.

  • Ostatní literatura zaměřená na přípravu k maturitě.

Předpokládaný počet přijímaných

40 (maior + minor) - ve všech kombinacích

Kontakt

Katedra anglického jazyka a literatury PdF UHK:

E-přihláška