Perspektivou fakultních učitelů

Jak probíhala setkání ve skupinách, které byly složené z různorodých rolí a osobností?

  • „Každá ta skupina stojí za to a každé setkání stojí za to, protože každý přicházel v jiném rozpoložení a s jiným tématem. Takže i ty naše náhledy byly jiné a každá supervize má smysl.“
  • „Občas si nějaké zkušenosti jiných učitelů promítnu do své praxe. Ráda se nechám i poučit, jak lze situace řešit.“
  • „Zažila jsem sdílení zkušeností na různých školeních. Nové to pro mne bylo v tom, že se setkání účastní začínající učitelé nebo studenti.“

Jak jste účast v kolegiálních sítích prožívali? Jaké jste při nich měli pocity?

  • „Asi pocit bezpečí. To si myslím, že tam převládalo. A radost, že v tom člověk není sám, že ta témata se vlastně řeší, ať už jste studentem anebo už učitelem.“
  • „Je to vždycky taková prevence syndromu vyhoření, je to i obrovský osobnostní růst. Není to vlastně jenom, že se z nás stávají lepší profesionálové, ale že i osobnostně rosteme, takže to je hrozně fajn.“
  • „Cítila jsem důvěru, klid, pocit svobody, inspirace, překvapení...“
  • „Na sezení vždy panovala příjemná atmosféra. Probírali jsme nejdříve naše pocity, nálady. Pak podle potřeby rozebírali konkrétní situace, které ve školách, kde působíme, nastaly. Povídání bylo velmi zajímavé a nutilo nás přemýšlet o daných situacích z různých úhlů pohledu.“

Jaký dopad měla Vaše účast v kolegiálních sítích na Vaši praxi? Co Vám tato zkušenost dala do budoucna?

  • „Je třeba oprostit se od vlastních dojmů a doptávat se v prostředí, které je pro žáky/studenty bezpečné. Bez popisného jazyka to nepůjde.“
  • „Zkušenost mě obohatila o nové kontakty. Bylo pro mě velmi osvobozující sdílet se skupinou svoje zkušenosti/pocity... Přínosné pro mě bylo slyšet i jiné náhledy na věc...“
  • „Víc přemýšlím o motivaci žáků/studentů a o možných příčinách jejich chování, více se zamýšlím nad přemýšlením žáků.“
  • „Především odlišení podstaty problému od nedůležitých jevů, vše promyslet, nevyvozovat předčasně závěry… Pomáhá mi to v dialogu s mými studenty, a především v rozboru praxí pedagogické fakulty, vyjádření reflexe, hledání řešení v různorodém kolektivu.“