Tematické okruhy závěrečných prací platné od AR 2025/26
Zadání závěrečné práce probíhá zpravidla v předposledním roce studia (např. při ukončení studia v AR 2026/2027 si student zadává závěrečnou práci v AR 2025/2026).
Tematické okruhy závěrečných prací (KTVS PdF UHK) platné od AR 2025/26
Témata uvedená níže jsou rámcová a lze je dále upřesnit po dohodě s vedoucím práce. Cílem je, aby závěrečné práce vycházely z odborného zaměření katedry a reflektovaly školní prostředí, pedagogické souvislosti a aktuální trendy v tělesné výchově a sportu.
V bakalářském studiu je tematický rámec širší (pedagogika, sportovní praxe, pohybová aktivita, zdraví), zatímco v navazujících magisterských programech je preferováno jednoznačné směřování prací k problematice školní tělesné výchovy, didaktiky a profesních kompetencí učitele.
doc. Mgr. Adrián Agricola, Ph.D.
- Motorická a kardiorespirační zdatnost, kognice a školní/sportovní výkon
- Relativní věkový efekt (RAE/REE), biologický věk a biobanding ve škole a sportu
- ICT, digitální technologie, VR/AR a umělá inteligence v tělesné výchově
- Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)
Mgr. Aneta Císařová
- Atletická příprava dětí a metodika vybraných disciplín
- Gymnastická průprava dětí ve vztahu ke sportovní specializaci
- Jezdecký sport a hipoterapie
- Individuálně volené téma (v návaznosti na TV)
- Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)
Mgr. Dita Culková, Ph.D.
- Pohybová aktivita žáků v prostředí školy (ZŠ, SŠ)
- Didaktika a inovace školní tělesné výchovy
- Hodnocení a kvalita výuky v tělesné výchově
- Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)
PhDr. Radka Dostálová, Ph.D.
- Sportovní gymnastika – metodika, videoanalýza, výzkum, systematické přehledy
- Rytmická gymnastika a její využití ve školní tělesné výchově
- Svalová/kardiorespirační zdatnost, kognice a akademický výkon
- Pohybové chvilky a vliv na kognitivní funkce
- Screen time a jeho dopady na kognici dětí
- Individuální téma po dohodě (v návaznosti na TV)
doc. PaedDr. Dana Fialová, Ph.D.
- Pohybová a zdravotní gramotnost, pohybové programy v MŠ/ZŠ
- Výchova ke zdraví a její zakotvení v RVP/ŠVP
- Gymnastika, rytmická gymnastika a tanec ve školní tělesné výchově
- Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)
Mgr. et Mgr. Lucie Francová, Ph.D.
- Inovativní didaktické přístupy v TV (CLIL, kinestetické učení, pohybové chvilky, projektová výuka)
- Aplikované pohybové aktivity a kvalita života osob s handicapem
- TV a volnočasové pohybové aktivity v mladším školním věku
- Diferenciace ve výuce tělesné výchovy
- Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)
Mgr. Adam Křehký
- Plavání – metodické materiály, videoanalýza, výukové postupy
- Atletika – metodika, trénink, diagnostika, přehledové studie
- ICT a digitální technologie ve výuce TV a sportovním tréninku
- Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)
PhDr. Ivan Růžička, Ph.D.
- Motivace mládeže k pohybovým aktivitám a sportu
- Kritické momenty ve sportovní činnosti mládeže
- Preference pohybových aktivit dětí a mládeže
- Diagnostika motorické zdatnosti žáků ZŠ
- Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)
doc. PhDr. Petr Schlegel, Ph.D.
- Tělesná zdatnost a její rozvoj ve školní tělesné výchově
- Silový a kondiční trénink ve vybraných sportech
- Vysoce intenzivní funkční trénink (HIFT)
- Zdravý životní styl a prevence rizikových faktorů
- Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)
POSTUP ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ PRÁCE
Zvolené téma student zapíše do IS STAG -> Témata VŠKP -> Nové téma, kde jako pracoviště vybere Katedru tělesné výchovy a sportu a po dokončení nastaví stav schvalování na „studentem dopracován podklad VŠKP“.
ZMĚNY A ÚPRAVY
Dílčí úpravy zadané závěrečné práce se provádějí na sekretariátu katedry. Pro tyto úpravy je vždy potřeba mít souhlas vedoucího práce. Nejsnazším postupem je zaslat e-mail s žádostí o úpravu referentce katedry, do kopie přidat vedoucího práce a zároveň jej požádat o odsouhlasení. Dílčími úpravami jsou myšleny např. drobné změny v názvu, úprava metodiky nebo cílů práce.
Žádost o změnu tématu se podává na studijním oddělení. Potvrzenou žádost následně dodá student referentce katedry, která staré téma smaže z IS STAG, a student si musí poté podat kompletně novou přihlášku.
Nabídka sekce: Katedra tělesné výchovy a sportu