PdF Studenti 23. 10. 2025

Tematické okruhy závěrečných prací platné od AR 2025/26

Zadání závěrečné práce probíhá zpravidla v předposledním roce studia (např. při ukončení studia v AR 2026/2027 si student zadává závěrečnou práci v AR 2025/2026).

Tematické okruhy závěrečných prací (KTVS PdF UHK) platné od AR 2025/26

 

Témata uvedená níže jsou rámcová a lze je dále upřesnit po dohodě s vedoucím práce. Cílem je, aby závěrečné práce vycházely z odborného zaměření katedry a reflektovaly školní prostředí, pedagogické souvislosti a aktuální trendy v tělesné výchově a sportu.

V bakalářském studiu je tematický rámec širší (pedagogika, sportovní praxe, pohybová aktivita, zdraví), zatímco v navazujících magisterských programech je preferováno jednoznačné směřování prací k problematice školní tělesné výchovy, didaktiky a profesních kompetencí učitele.

doc. Mgr. Adrián Agricola, Ph.D.

  1. Motorická a kardiorespirační zdatnost, kognice a školní/sportovní výkon
  2. Relativní věkový efekt (RAE/REE), biologický věk a biobanding ve škole a sportu
  3. ICT, digitální technologie, VR/AR a umělá inteligence v tělesné výchově
  4. Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)

Mgr. Aneta Císařová

  1. Atletická příprava dětí a metodika vybraných disciplín
  2. Gymnastická průprava dětí ve vztahu ke sportovní specializaci
  3. Jezdecký sport a hipoterapie
  4. Individuálně volené téma (v návaznosti na TV)
  5. Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)

Mgr. Dita Culková, Ph.D.

  1. Pohybová aktivita žáků v prostředí školy (ZŠ, SŠ)
  2. Didaktika a inovace školní tělesné výchovy
  3. Hodnocení a kvalita výuky v tělesné výchově
  4. Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)

 PhDr. Radka Dostálová, Ph.D.

  1. Sportovní gymnastika – metodika, videoanalýza, výzkum, systematické přehledy
  2. Rytmická gymnastika a její využití ve školní tělesné výchově
  3. Svalová/kardiorespirační zdatnost, kognice a akademický výkon
  4. Pohybové chvilky a vliv na kognitivní funkce
  5. Screen time a jeho dopady na kognici dětí
  6. Individuální téma po dohodě (v návaznosti na TV)

 doc. PaedDr. Dana Fialová, Ph.D.

  1. Pohybová a zdravotní gramotnost, pohybové programy v MŠ/ZŠ
  2. Výchova ke zdraví a její zakotvení v RVP/ŠVP
  3. Gymnastika, rytmická gymnastika a tanec ve školní tělesné výchově
  4. Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)

Mgr. et Mgr. Lucie Francová, Ph.D.

  1. Inovativní didaktické přístupy v TV (CLIL, kinestetické učení, pohybové chvilky, projektová výuka)
  2. Aplikované pohybové aktivity a kvalita života osob s handicapem
  3. TV a volnočasové pohybové aktivity v mladším školním věku
  4. Diferenciace ve výuce tělesné výchovy
  5. Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)

Mgr. Adam Křehký

  1. Plavání – metodické materiály, videoanalýza, výukové postupy
  2. Atletika – metodika, trénink, diagnostika, přehledové studie
  3. ICT a digitální technologie ve výuce TV a sportovním tréninku
  4. Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)

PhDr. Ivan Růžička, Ph.D.

  1. Motivace mládeže k pohybovým aktivitám a sportu
  2. Kritické momenty ve sportovní činnosti mládeže
  3. Preference pohybových aktivit dětí a mládeže
  4. Diagnostika motorické zdatnosti žáků ZŠ
  5. Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)

doc. PhDr. Petr Schlegel, Ph.D.

  1. Tělesná zdatnost a její rozvoj ve školní tělesné výchově
  2. Silový a kondiční trénink ve vybraných sportech
  3. Vysoce intenzivní funkční trénink (HIFT)
  4. Zdravý životní styl a prevence rizikových faktorů
  5. Individuální téma po dohodě (v návaznosti na obor TV)

 

POSTUP ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ PRÁCE

 

Zvolené téma student zapíše do IS STAG -> Témata VŠKP -> Nové téma, kde jako pracoviště vybere Katedru tělesné výchovy a sportu a po dokončení nastaví stav schvalování na „studentem dopracován podklad VŠKP“.

ZMĚNY A ÚPRAVY

Dílčí úpravy zadané závěrečné práce se provádějí na sekretariátu katedry. Pro tyto úpravy je vždy potřeba mít souhlas vedoucího práce. Nejsnazším postupem je zaslat e-mail s žádostí o úpravu referentce katedry, do kopie přidat vedoucího práce a zároveň jej požádat o odsouhlasení. Dílčími úpravami jsou myšleny např. drobné změny v názvu, úprava metodiky nebo cílů práce.

Žádost o změnu tématu se podává na studijním oddělení. Potvrzenou žádost následně dodá student referentce katedry, která staré téma smaže z IS STAG, a student si musí poté podat kompletně novou přihlášku.