Informační management

  • Typ studia: Magisterské navazující
  • Forma studia: Prezenční
  • Doba studia: 2 roky
  • Vyučovací jazyk: Čeština

E-přihláška

Profil uchazeče

O studium v navazujícím magisterském studijním programu se uchází student, který má ukončené bakalářské (magisterské) studium.

Profil absolventa

Absolvent během navazujícího dvouletého studia rozšiřuje teoretické znalosti z ekonomie, managementu, kvantitativních metod a vybraných oblastí informatiky (technologie moderních informačních systémů, počítačem podporované projektování, rozhodovací a expertní systémy) Absolvent by měl být schopen řešit složitější rozhodovací úlohy, zpracovat návrh a analýzu (resp. správu) informačních systémů, případně vést pracovní kolektiv, který tyto úkoly řeší. Je připravován pro pozice ve středním a vyšším managementu.

Absolvent tohoto oboru se uplatní v řídící funkci na různých úrovních, při analýze, provozu, inovacích a projektování systémů řízení, při poskytování kvalifikovaných konzultací z oblasti nasazování a využívání informačních technologií.

Plán studijního programu

Navazující studia

Informační a znalostní management

Přijímací řízení

Uchazeči splňující zároveň následující podmínky:  

  1. absolvovali bakalářský studijní program Informační management nebo studijní program Systémové inženýrství a informatika, obor Informační management na FIM UHK,
  2. jejich navazující studium časově bezprostředně (tj. absolvování státních závěrečných zkoušek vobdobí od 1. 9. 2023 do 31. 8. 2024) navazuje na jejich první bakalářské studium na FIM UHK,  
  3. jedná se o jejich první navazující magisterské studium na FIM UHK a 
  4. úspěšně složili státní závěrečnou zkoušku nejpozději všestém semestru do termínu konání přijímacích zkoušek

mohou být přijati bez přijímací zkoušky.

Z uchazečů, kteří splňují výše uvedené požadavky, bude sestaveno pořadí nejlepších podle dosaženého studijního průměru za celé studium (bez započtení známek ze státní závěrečné zkoušky, vypočteného v souladu s čl. 15 Studijního a zkušebního řádu UHK). Na základě tohoto pořadí bude přijata ke studiu polovina předpokládaného počtu studentů pro daný akademický rok. Druhá polovina počtu míst bude obsazena na základě pořadí nejlepších sestaveného dle bodového ohodnocení písemné přijímací zkoušky, která se skládá z písemného testu z ekonomie a managementu (max. počet bodů 30+30, délka 60 minut) a písemného testu z matematiky a informatiky (max. počet bodů 60, délka 60 minut). Pokud se student umístí v obou uvedených pořadích, bude vyhodnocen z pořadí, v němž dosáhl lepšího umístění.

Pokud nebude předchozím postupem kapacita oboru naplněna, budou volná místa doplněna z pořadí s volnou kapacitou uchazečů.

Studenti, kteří v rámci svého bakalářského studia na FIM UHK absolvovali zahraniční stáž, mají nárok na bonifikaci uvedenou v čl. 2, odst. (1) „Zohlednění zahraničních mobilit v navazujících studijních programech“.

 

Při vypracování testu je dovoleno používat kalkulátor bez grafického režimu, řešení rovnic a úprav algebraických výrazů. Není povolen mobilní telefon, tablet, počítač, Matematické, fyzikální a chemické tabulky pro střední školy.

 

Doporučená příprava ke zkouškám:

Přehled vzorových písemných testů najdete zde.

 

Okruhy z mikroekonomie I:

  • Úvod do mikroekonomie
  • Tržní ekonomika (poptávka, nabídka, cena, cenová elasticita)
  • Poptávka a chování spotřebitele na trhu
  • Indiferenční analýza
  • Nabídka a chování firmy (teorie výroby a mezního produktu)
  • Náklady firmy
  • Příjmy, zisk a rovnováha firmy
  • Firma v dokonalé konkurenci (bod uzavření firmy a bod zvratu)
  • Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
  • Firma v nedokonalé konkurenci
  • Trhy výrobních faktorů (cena výrobních faktorů)
  • Trh práce
  • Trh kapitálu
  • Interakce trhů (rozdělování důchodů a všeobecná rovnováha)

 

Okruhy z makroekonomie I:

  • Úvod do makroekonomie
  • Makroekonomický produkt a důchod
  • Celkové výdaje a produkt
  • Agregátní poptávka a agregátní nabídka
  • Ekonomický růst
  • Peníze a trh peněz
  • Otevřená ekonomika
  • Hospodářské cykly
  • Nezaměstnanost
  • Inflace
  • Vnější ekonomická rovnováha
  • Měnová politika
  • Rozpočet a fiskální politika
  • Obchodní a kurzová politika

-> Přijímací zkouška obsahuje otázky z managementu, práva, psychologie a vychází z požadavků ke zkoušce ze Základů managementu I, II, Základů marketingu, Práva I, II a Psychologie I, II v bakalářském studiu na FIM UHK.

Požadavky na přijímací zkoušku z managementu:

  • Vymezení základních pojmů a souvislostí managementu.
  • Historický vývoj managementu.
  • Metody manažerského rozhodování.
  • Osobnost manažera a jeho způsobilosti.
  • Základní složky managementu.
  • Firemní kultura, chování lidí v organizaci a jejich motivování k pracovnímu výkonu.
  • Komunikace v organizaci.
  • Změny společenského významu a forem provádění role manažera v 21. století.
  • Společenské působení organizací a principy podnikání.
  • Podnikatelské myšlení manažera.
  • Podnikatelská strategie a strategický management.
  • Management financí a podmínky efektivního hospodaření.
  • Management podnikatelských rizik.
  • Management projektu.
  • Management pracovních týmů.
  • Management informací a informační systémy v organizaci.
  • Společenská odpovědnost moderních organizací.

 

Požadavky na přijímací zkoušku z práva:

  • Základy teorie práva.
  • Základy ústavního práva.
  • Základy práva EU/ES.
  • Občanské právo hmotné.
  • Základy rodinného práva.
  • Obchodní právo.
  • Základy občanského práva procesního.
  • Orgány ochrany práva a jejich organizace.
  • Správní právo (obecná část, správní právo trestní a správní řízení).
  • Živnostenské právo.
  • Základy trestního práva hmotného a procesního.
  • Pracovní právo.
  • Základy finančního práva.

 

Požadavky na přijímací zkoušku z marketingu:

  • Marketing - pojem a jeho obsah.
  • Orientace marketingu podle typu podniku.
  • Marketingové procedury a nástroje.
  • Marketingové prostředí podniku.
  • Nákupní chování spotřebitelů.
  • Komunikační mix.
  • Přímý a internetový marketing.
  • Umístění produktu na trhu.
  • Stanovení ceny produktu.
  • Distribuce produktu.
  • Inovace produktů, Mezinárodní marketing.

 

Požadavky na přijímací zkoušku z psychologie:

  • Psychologické metody.
  • Přístupy v psychologii a psychologické směry.
  • Tělesná konstituce člověka a temperament.
  • Vlohy a schopnosti, inteligence.
  • Psychické vlastnosti osobnosti a typologie.
  • Citová (emoční) dimenze osobnosti.
  • Sociální dimenze osobnosti.
  • Charakter a jeho rozvíjení u manažerů.
  • Vývoj a zrání osobnosti, psychosociální stadia dle Eriksona.
  • Klíč k osobnosti – transdisciplinárně historický.
  • Osobnost a stres.
  • Humanistická psychologie a současný člověk.
  • Modely a pojmy komunikace.
  • Zásady komunikace.
  • Kultura a interpersonální komunikace.
  • Efektivní a aktivní naslouchání.
  • Verbální a neverbální sdělení.
  • Konverzace a konflikt.
  • Informativní a přesvědčovací projev.
  • Pře sofistiky a rétorské filozofie: inspirace ze starověku.
  • Zdravá komunikace.
  • Poruchy v interpersonální komunikaci.
  • Psychologické proměny komunikace v prostředí internetu.

Kvantitativní metody (základy matematiky pravděpodobnost a statistika, vybrané metody operačního výzkumu)

 

Matematika: Základy výrokové a predikátorové logiky, binární relace a jejich vlastnosti. Elementární funkce a grafy, spojitost, limita a derivace funkce v bodě, základní věty o derivacích funkcí, lokální a absolutní extrémy funkce, průběh funkce. Aplikace derivací, optimalizační úlohy. Primitivní funkce (neurčitý integrál), aplikace. Určitý integrál, aplikace. Základy lineární algebry, matice, hodnost, operace s maticemi, matice inverzní, užití matic při řešení soustav lineárních rovnic, determinanty. Lineární prostory, lineární zobrazení, matice lineárního zobrazení, aplikace. Eukleidovský prostor. Reálné funkce více proměnných, jejich definiční obory a grafy. Limita, spojitost a parciální derivace funkce více proměnných. Extrémy funkce více proměnných. Aplikace.

Statistické metody: Popisná statistika - grafy, tabulky, charakteristiky polohy, charakteristiky variability, kvantily. Základní pojmy počtu pravděpodobnosti, věta o úplné pravděpodobnosti, aplikace Bayesova vzorce. Vlastnosti modelů rozdělení binomického, hypergeometrického, Poissonova, rovnoměrného a normálního. Náhodný výběr, rozdělení výběrových průměrů, bodový a intervalový odhad průměru a parametru binomického rozdělení.

Data Management: Konceptuální modelování, E-R model, relační model dat, normální formy relací, relační algebra a relační kalkul, jazyk SQL.

Tvorba aplikací, programování: Typy dat, programování s rekurentními vztahy, datové struktury pole, záznam, seznam, strom, LIFO, FIFO, streamy. Algoritmy pro práci s posloupnostmi. Objektově orientované programování – základní objektové vlastnosti a principy, GUI a objektová prostředí, komponenty, vlastnosti, události. Základy UML.

Informatika (základní dovednosti a znalosti ve smyslu doporučených standardů pro fakulty ekonomického zaměření)

Základy informačních systémů a podniková informatika

Základní pojmy, data, informace, znalosti, informační systémy pro podporu podnikových činností. Procesní modelování, objektově orientována analýza a návrh informačních systémů, životní cyklus informačního systému, metodiky, postupy, nástroje. Základy UML a BPMN.

Technické a programové vybavení počítačů

Klasifikace vybavení, základní přehled, vývojové tendence, klasifikace programového vybavení počítačů a základní přehled, programové prostředky typu OIS, aplikační programové vybavení, způsoby pořizování programového vybavení.

Operační systémy a podpůrné prostředky

Význam a definice pojmů: úloha, proces, vlákno, systémové prostředky, životní cyklus procesu

Metody přidělování paměti, CPU a management řízení procesů, a deadlock.

Mikro jádro a monolitické jádra, architektura OS rodiny Windows NT

Počítačové sítě a jejich možnosti

Klasifikace sítí, síťové protokoly, prostředky pro práci v sítích

Orientace v počítačové síti, znalost základních síťových služeb, architektury TCP/IP a principů základních síťových prvků, 

Internet a webové technologie

Služby Internetu, vyhledávání informací a práce s informačními zdroji prostřednictvím služeb Internetu, princip fungování služby WWW, základní webové protokoly, značkovací jazyk HTML, formátovací jazyk CSS3, základy jazyka Javascript, základní pravidla moderního webdesignu včetně techniky responzivního designu, základy přístupnosti, použitelnosti a optimalizace pro vyhledávače, dynamické webové aplikace (principy, technologie)

Bezpečnost IS a datových základen

Bezpečnostní politika, autentizace, autorizace Bezpečnostní rizika, bezpečnost v sítích, bezpečnost na Internetu 

Autonomní systémy

Základní pojmy umělé inteligence, reprezentace znalostí, schémata reprezentace znalostí. Znalostní management, znalostní inženýrství. Znalostní aplikace, role experta a znalostního inženýra, životní cyklus znalostní aplikace. Expertíza a její základní atributy. Pravidlový a expertní systém, architektura a aplikace ES. Agent, typy agentů, úkolové prostředí agentů, inteligentní agent. Multiagentový systém, architektury, interakce v multiagentových systémech, fáze vývoje, aplikace.

Ontologické inženýrství a sémantický web

Ontologie, jejich kategorie, taxonomie, tezaurus, glosář. Formální ontologie, jazyky pro reprezentaci, struktura, postupy vývoje. Odvozování s ontologií, klasifikace, nekonzistentnost. Praktické aplikace ontologií. Sémantický web, předpoklad otevřeného světa, jazyk OWL. Metadata, mikroformáty, mikrodata. Linked data, stav, rozsah, principy, nástroje

 

V navazujících studijních programech lze zohlednit absolvování zahraničních mobilit v bezprostředně předcházejícím úspěšně ukončeném studiu, a to následujícím způsobem: 

  • Za absolvování alespoň jednoho zahraničního studijního pobytu (za studijní pobyt se nepovažují tzv. virtuální mobility - online školy, kurzy, apod.) nebo pracovní stáže vdélce min. jednoho měsíce získá uchazeč bonifikaci ve výši 10 bodů kcelkovému hodnocení přijímací zkoušky.
  • Pro absolventy FIM UHK, kteří vprůběhu předchozího bakalářského studia absolvovali studijní nebo praktickou zahraniční stáž vrozsahu alespoň jednoho měsíce, se upříslušných studijních programů v ustanovení bodu 4 d), resp. 5 d) o délce studia prodlužuje lhůta na 8 semestrů. 

Uvedené skutečnosti budou u absolventů studijních programů FIM UHK ověřeny automaticky, vpřípadě uchazečů zjiných škol na základě doručené žádosti na studijní oddělení FIM UHK co nejdříve a nejpozději do 31. 5. 2024 

 

Maximální celkové hodnocení

120

Doporučená literatura

Okruhy z mikroekonomie I:

  • Sirůček, Pavel. Mikroekonomická teorie. 2. aktualiz. vyd. Slaný, 2003. ISBN 80-86175-37-5
  • Macáková, Libuše. Mikroekonomie. 10. vyd. Slaný, 2007. ISBN 978-80-86175-56-0
  • Holman, Robert. Mikroekonomie. Vyd. 1. Praha, 2002. ISBN 80-7179-737-5
  • Varian, Hal R. Mikroekonomie. Praha, 1995. ISBN 80-85865-25-4
  • Mankiw, N. Gregory. Principles of microeconomics. 6th ed. Mason, 2012. ISBN 978-0-538-45336-3

 

Okruhy z makroekonomie I:

  • Hájek, L. Ekonomie a ekonomika. Hradec Králové, Gaudeamus, 2009
  • Pavelka, T. Makroekonomie-základní kurz. Praha, VŠEM, 2007
  • Holman, R. Ekonomie. Praha, C.H.Beck, 2005
  • Samuelson, P.A.-Nordhaus,W. D. Ekonomie, 19. vydání. Praha, Svoboda, 2013

-> Přijímací zkouška obsahuje otázky z managementu, práva, psychologie a vychází z požadavků ke zkoušce ze Základů managementu I, II, Základů marketingu, Práva I, II a Psychologie I, II v bakalářském studiu na FIM UHK.

Požadavky na přijímací zkoušku z managementu:

  • Veber J. – Management - základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Management Press, Praha, 2014.
  • Koontz H., Weinrich H. – Management, Victoria Publishing 1993
  • Robins, S.P. - Coulter, M.: Management, Grada, Praha 2004
  • Donnelly J., Gibbon J. L., Ivancevich J. – Management, Grada, Praha 1997
  • Pitra Z. – Základy managementu, Professional Publishing, Praha 2007

 

Požadavky na přijímací zkoušku z práva:

  1. Učebnice (alternativně)
  • Janků, M. a kol.: Základy práva pro posluchače neprávnických fakult. 6., vydání. Praha : C. H. Beck, 2016, 576 s.
  • Šíma, A. – Suk, M.: Základy práva pro střední a vyšší odborné školy. 16., vydání. Praha : C. H. Beck, 2019, 464 s.
  1. Právní předpisy v aktuálním znění
  • Ústava ČR
  • Listina základních práv a svobod 
  • Smlouva o Evropské unii
  • Smlouva o fungování Evropské unie
  • zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník
  • zákon č. 141/1961 Sb., trestní řád
  • zákon č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim
  • zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
  • zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich
  • zákon č. 455/1991 Sb., živnostenský zákon
  • zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád
  • zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
  • zákon č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích
  • zákon č. 99/1963, občanský soudní řád
  • zákon č. 6/2002 Sb., o soudech a soudcích
  • zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce

 

Požadavky na přijímací zkoušku z marketingu:

  • Rošický, S., Mareš, S., Štyrský, J., Hálek, V., Krupka, V.: MARKETING XXL. Bratislava: DonauMedia, 2010. ISBN 978-80-89364-14-5
  • Hálek, V. Základy marketingu. Hradec Králové: Gaudeamus, vyd. 1, 2007. 311 s.
  • Hálek V. – Management a Marketing, e-kniha,https://halek.info/elektronicke-knihy/download/15
  • Kotler, P., Armstrong, G. Marketing. 1. vyd. Praha: PBtisk, 2004. 855 s.
  • Kotler, P., Trias DE BES, F. Inovativní marketing. 1. vyd. Praha: PBtisk, 2005. 199 s.
  • KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane: Mezinárodní marketingový management. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-13
  • Světlík, J. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 272 s.
  • SVOBODA, Václav: Public relations, moderně a účinně. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0564-8
  • Veber, J., Srpová, J., a KOL. Podnikání malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: PBtisk, 2005,304 s.
  • VYSEKALOVÁ Jitka a kolektiv: Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2196-5

 

Požadavky na přijímací zkoušku z psychologie:

  • Strnadová, V.: Kurz psychologie I – Přehled základních témat moderní psychologie. Gaudeamus, Hradec Králové 2015
  • Vašina, L., Strnadová, V.: Psychologie osobnosti I. Gaudeamus, Hradec Králové 2009
  • Strnadová, V.: Interpersonální komunikace. Gaudeamus, Hradec Králové, 2011
  • DeVito, A. J.: Základy mezilidské komunikace. Grada Publishing, Praha 2001
  • Vybíral, Z.: Psychologie komunikace. Portál, Praha 2005

Kvantitativní metody (základy matematiky pravděpodobnost a statistika, vybrané metody operačního výzkumu)

Matematika:

Základní literatura:

  • Pražák, P.: Matematika 1, Gaudeamus, Hradec Králové, 2013
  • Gavalcová, T., Pražák, P.: Matematika 2, Gaudeamus, Hradec Králové, 2012

Rozšiřující literatura:

  • Coufal, J., Klůfa, J.: Matematika pro ekonomické fakulty I, Ekopress, Praha, 2000
  • Kaňka, M., Henzler, J.: Matematika pro ekonomické fakulty II, Ekopress, Praha, 2000
  • Černý, I.: Úvod do inteligentního kalkulu, Academia, Praha, 2002

 

Statistické metody:

  • Hebák P., Kahounová J.: Počet pravděpodobnosti v příkladech. Informatorium, 2014 (nebo vydání z jiného roku).
  • Hebák P., Skalská H.: Pravděpodobnost a statistika. Příklady a otázky. Hradec Králové, 2011.

 

Data Management:

  • Pokorný, J. Databázové systémy. Vyd. 2., přeprac. ČVUT, Praha, 2003
  • Sheldon, R. SQL začínáme programovat. Praha, 2005
  • Lacko, l. Mistrovství v SQL Server 2012. Brno, 2013

 

Tvorba aplikací, programování:

  • Schmuller, J.: Myslíme v jazyku UML, Grada
  • Arlow, J., Neustadt, I.: UML a unifikovaný proces vývoje aplikací, Computer Press, 2003
  • Herout P.: Učebnice jazyka Java, KOPP, 2010
  • Pecinovský, R. Java 7 - učebnice objektové architektury pro začátečníky. Grada, Praha, 2012
  • Pecinovský, R.: Myslíme objektově v jazyku Java 5.0, Grada, 2004
  • Virius M.: Java pro zelenáče, Neocortex
  • Eckel B.: Myslíme v jazyku Java, Grada
  • Wróblewski, P. Algoritmy - Datové struktury a programovací techniky, Computer Press, 2004
  • Pecinovský, M.Virius: Objektové programování I,II, Grada

 

Základy informačních systémů a podniková informatika

  • Gála, L., a kol.: Podniková informatika, 3. vyd. Grada, Praha 2015
  • Basl, J.: Podnikové informační systémy. 3. vyd. Grada. Praha 2012
  • Bruckner, T. et al.: Tvorba informačních systémů: principy, metodiky, architektury, Grada, Praha, 2012
  • Klčová, H., Sodomka, P.: Informační systémy v podnikové praxi. 2. vyd. Computer Press. Praha 2011.
  • Kanisová H., Muller, M.: UML srozumitelně, 2. vyd. Computer Press, Brno, 2012
  • Šmída F.: Zavádění a rozvoj procesního řízení ve firmě, Grada, Praha, 2007
  • Řepa V.: Podnikové procesy: procesní řízení a modelování, Grada, Praha 2007

 

Operační systémy a podpůrné prostředky

  • Stallings, W.: Operating systems: internals and design principles. Ninth edition. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, 2017.
  • Russinovich, M. E.: Troubleshooting with the Windows sysinternals tools. Redmond, WA: Microsoft Press, 2015.
  • Silberschatz , A.: Operating System Concepts. John Wiley & Sons Inc, 2014.
  • Dráb, M.: Jádro systému Windows: kompletní průvodce programátora. Brno, 2011

 

Počítačové sítě a jejich možnosti

  • Lammle, T.: CCNA routing and switching complete study guide. Second edition. United States: Sybex, a Wiley brand, 2016.
  • Kurose, J. F., Keith W. R.: Počítačové sítě. Brno: Computer Press, 2014.
  • Lammle, T.: CCNA. Vyd. 1. Brno, 2010.
  • Empson, S.: CCNA kompletní přehled příkazů: autorizovaný výukový průvodce. Brno: Computer Press, 2009.
  • Odom, W.: Směrování a přepínání sítí. Brno, 2009.

 

Internet a webové technologie

  • Castro, E., Hyslop, B.: HTML5 a CSS3. Názorný průvodce tvorbou WWW stránek. Computer Press, 2012.
  • Gasston, P. :Moderní web. HTML5, CSS3 a JavaScript. Brno :Computer Press, 2015

 

Bezpečnost IS a datových základen

  • Šulc, V.: Kybernetická bezpečnost, vydavatelství Aleš Čeněk, 2018
  • Požár, J.: Informační bezpečnost, vydavatelství Aleš Čeněk, 2005
  • Drastich, M.: Systém managementu bezpečnosti informací, Grada, 2018
  • Žid, N. a kol.: Orientace ve světě informatiky. Praha, Management Press 1998. ISBN 80-85943-58-1
  • Palovský, R., Sklenák, V.: Informace a Internet. Praha, VŠE 1998. ISBN 80-7079-562-X
  • Kaluža, J.,Kalužová, L., Maňasová, Š.: Informatika 3.vydání, Etnics,Ostrava 1997
  • Molnár, Z.: Efektivnost informačních systémů. Grada, Praha, 2001
  • Vaněk, J. a kol.: Informatika I. Credit Praha 1998. ISBN 80-213-0452-9
  • Kolektiv autorů: Informatika pro ekonomy - podklady k přednáškám. Praha, VŠE 2003

 

Autonomní systémy

  • Burian, P.: Webové a agentové technologie, Grada, Praha, 2012
  • Cervenka, R.; Trencansky, I. The Agent Modeling Language-AML: A Comprehensive Approach to Modeling Multi-Agent Systems. Springer. 2007.
  • Awad, E. M. a Ghaziri, H. M: Knowledge Management. Prentice Hall – Pearson Education, 2004.
  • Kubík, A.: Inteligentní agenty – tvorba aplikačního software na bázi multiagentových systémů. Computer Press, 2004.
  • Mařík, V. a kol.: Umělá inteligence 1-4. Academia, Praha, 1993 - 2003
  • Russell, S., Norvig, P.: Artificial Intelligence – A Modern Approach Prentice Hall, 2nd Edition, 2003

 

Ontologické inženýrství a sémantický web

  • Sikos, L. F.: Mastering structured data on the Semantic Web: from HTML5 microdata to linked open data, Berkeley: Apress, 2015.
  • Hebeler, J. Semantic web programming. Wiley, 2009.
  • Hitzler, P., et al. Foundations of Semantic Web Technologies, Chapman & Hall, 2009.
  • Lukasová, A., a kol. Formální reprezentace znalostí. Ostrava: Ostravská univerzita vOstravě,
  • Mařík, V., a kol. Umělá inteligence (6), Academia, 2013.
  • Sugumaran, V., Gulla, J. A. Applied semantic web technologies. CRC Press, 2008.

 

 

 

    ELEKTRONICKÁ PŘIHLÁŠKA KE STUDIU

Předpokládaný počet přijímaných

30

Akreditace

Do 14. 7. 2028

Dokumenty ke stažení

Kontakt

Studijní oddělení

a: budova J (ul. Hradecká 1249/6, Hradec Králové), místnost 91070
t: +420 49333 2211, 2212, 2213, 2214, 2222
e: prihlaska.fim@uhk.cz 

E-přihláška