Učitelství informatiky a matematiky pro střední školy
- Typ studia: Magisterské navazující
- Forma studia: Prezenční
- Doba studia: 2 roky
- Vyučovací jazyk: Čeština
Na stránce najdete
Popis studia
Tento navazující magisterský studijní program Učitelství informatiky a matematiky pro střední školy je zaměřen na rozvoj odborných znalostí, dovedností a kompetencí v obou studovaných disciplínách spolu s pedagogicko-psychologickým profilem absolventa.
Cílem studia je příprava kreativního a flexibilního absolventa, který dokáže své odborné a didaktické vzdělání pro obě studované disciplíny skloubit s pedagogicko-psychologickými dovednostmi uplatnitelnými v praxi. Absolventi získají kvalifikaci učitele pro daný stupeň vzdělávání v souladu s platnou legislativou. Studium tohoto programu umožňuje přímý výstup do praxe, ale i možnost pokračovat v odpovídajícím doktorském studiu.
Profil absolventa
Studijní program kvalifikuje absolventa k výkonu profese učitele na středních školách pro výuku informatiky a matematiky. Ve vazbě na studované disciplíny a pedagogicko-psychologickou část je absolvent tohoto studia rovněž kvalifikován pedagogicky působit v dalších výchovně-vzdělávacích institucích a zařízeních.
Absolventi prokazují v odpovídající šíři a míře:
- znalosti informatických a matematických disciplín, samostatný a tvůrčí přístup k formulaci a řešení problémů,
- znalosti pro využívání informatiky a matematiky v technických a přírodovědných disciplínách,
- znalosti principů algoritmického a matematického uvažování, logického a kritického myšlení,
- znalosti o historickém i logickém vývoji základních informatických a matematických pojmů a vztahů mezi nimi,
- znalosti oborové didaktiky a teorie učení a vyučování,
- znalosti v oblasti pedagogiky, speciální pedagogiky, evaluace, intervence a pedagogické psychologie,
- znalosti školské legislativy.
Absolventi umí v odpovídající šíři a míře:
- doplňovat si nové poznatky a předávat je dále,
- plánovat, realizovat, monitorovat a hodnotit výuku s ohledem na individualitu svých žáků a na vzdělávací a sociální kontext,
- zvolit vhodné metody hodnocení procesu výuky a výsledků učení, včetně sebehodnocení.
Absolvent se uplatní všude tam, kde může aplikovat logické a algoritmické myšlení, matematické a programátorské dovednosti. Například:
- ve školách nebo školských či vzdělávacích zařízeních,
- v akademické sféře a v dalších institucích zabývajících se vědou, výzkumem, vývojem a inovacemi
- v technologicky a přírodovědně zaměřených odděleních muzeí a vzdělávacích center,
- ve veřejné správě.
Navazující studia
Absolventi studijního program Učitelství informatiky a matematiky pro střední školy budou dobře připraveni i na doktorské studium v oboru ICT ve vzdělávání, který je garantován Přírodovědeckou fakultou UHK.
Přijímací řízení
Ústní pohovory v rozsahu znalostí z bakalářského stupně daných oborů. Zohledněn může být i prospěch v bakalářském stupni studia a dosavadní praxe uchazeče.
Minimální počet bodů pro úspěšné absolvování přijímacího řízení je 100 bodů získaných v každé z obou částí přijímacího řízení (informatika, matematika).
Minimální hranice úspěšnosti
200Maximální celkové hodnocení
400Možnost prominutí zkoušky
V případě odpovídajícího počtu uchazečů o studium může vedoucí katedry aplikované kybernetiky po dohodě s vedoucím katedry matematiky prominout přijímací zkoušku jednoznačně definované skupině uchazečů, např. absolventům studijních programů Informatika se zaměřením na vzdělávání – matematika se zaměřením na vzdělávání a Matematika se zaměřením na vzdělávání – informatika se zaměřením na vzdělávání, nebo absolventům, kteří předchozí bakalářské studium absolvovali s vyznamenáním.
Kontakt
Katedra aplikované kybernetiky PřF UHK, prof. RNDr. Eva Milková, Ph.D., eva.milkova@uhk.cz
Nabídka sekce: Přijímací zkoušky