Zpět

Mgr. Gabriela Slaninová, Ph.D.

Pracoviště: FIM - Katedra managementu
odborná asistentka
E-mail:
Telefon: 493332373
Budova: J
Místnost: 94280 4. podlaží

Konzultační hodiny

Po: 10:00-11:30

Na konzultace se, prosím, hlaste předem e-mailem: gabriela.slaninova@uhk.cz

12.2. 2024 jsou KH posunuty a zkráceny - 9:00-9:45.

 


Publikace na UHK

YASMIN, Fakhra, S. LI, G. SLANINOVÁ. Exploring the Motivational Factors for International Students to Study in Chinese Higher Education Institutions. Frontiers in psychology. 2022, 13 (July), "Article Number: 938986". ISSN 1664-1078.

MIAN, Lu, R. HUSSIN, G. SLANINOVÁ, Y. SHAHZADI. The impact of E-education and innovation on unemployment reduction among graduates: A way forward for higher educational institutes. Frontiers in psychology. 2022, 13 (December), "Article Number: 914104". ISSN 1664-1078.

KLÍMOVÁ, Blanka, G. SLANINOVÁ, P. PRAŽÁK, J. KACETL, M. VALIŠ. Enhancing Cognitive Performance of Healthy Czech Seniors through Non-Native Language Learning—A Mixed-Methods Pilot Study. Brain sciences. 2020, 10 (9), "Article Number: 573". ISSN 2076-3425.

SLANINOVÁ, Gabriela. Coaching as a tool for encreasing self-efficacy with regard to professional identity. In: 10th International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY). Nicosia: Future academy, 2019.

VALIŠ, Martin, G. SLANINOVÁ, P. PRAŽÁK, P. POULOVÁ, J. KACETL, B. KLÍMOVÁ. Impact of Learning a Foreign Language on the Enhancement of Cognitive Functions Among Healthy Older Population. Journal of Psycholinguistic Research. 2019, 48 (6), 1311-1318. ISSN 0090-6905.

SLANINOVÁ, Gabriela, Z. KUČEROVÁ. Anger and Comapssion in Coping with Genetically Transmitted Trauma in PBSP. In: The International Conference on Education and Educational Psychology. London: Future science, 2017.

SLANINOVÁ, Gabriela, Z. KUČEROVÁ. TRANGENERATIONAL TRAUMA - CONTEXT AND REFLECTION OF CHANGES IN SCENIC SYMBOLIC WORK. In: The International Conference on Education and Educational Psychology. London: Future science, 2017.

SLANINOVÁ, Gabriela, L. VOKÁLOVÁ. Education in Counselling and in Psychotherapy with an Accent to Scenic Symbolic Work. In: ERPA International Congresses on Education 2015 (ERPA 2015). Paris: EDP sciences, 2016.

SLANINOVÁ, Gabriela, L. VOKÁLOVÁ. Education of counsellors and therapists for the work with the topic of holes in roles. In: ERPA 2015. Paris: EDP sciences, 2016.

SLANINOVÁ, Gabriela. Využití elementů, principů a technik Pesso Boyden psychomotorické terapie jako sebezkušenosti v rámci osobnostního a sociálního rozvoje budoucích sociálních pedagogů na Univerzitě v Hradci Králové. In: Osobnostní růst v podmínkách přípravy sociálních pedagogů na pedagogických fakultách v Ostravě a Hradci Králové, Ostrava: Ostravská univerzita, 2016. ISBN 978-80-7464-895-3.

BÁRTOVÁ, Petra, E. BRANDEJSKÁ, G. SLANINOVÁ, L. STAŠOVÁ. Idols and role models of contemporary young generation in the czech republic and their impact on education. In: ICERI2015: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION. Valencia: IATED, 2015. ISBN 978-84-608-2657-6.

STAŠOVÁ, Leona, G. SLANINOVÁ, I. JUNOVÁ. Nová generace : vybrané aspekty socializace a výchovy současných dětí a mládeže v kontextu medializované společnosti. 1.vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. ISBN 978-80-7435-567-7.

SLANINOVÁ, Gabriela, M. ŠTAINEROVÁ. The self-concept of students – formation and its changes. In: 5th International Conference on Education & Educational Psychology (ICEEPSY). Amsterdam: Elsevier, 2015.

SLANINOVÁ, Gabriela, M. ŠTAINEROVÁ. Trauma as a Component of the Self-Concept of Undergraduates. In: 5th International Conference on Education & Educational Psychology (ICEEPSY). Amsterdam: Elsevier, 2015.

SLANINOVÁ, Gabriela, P. PIDIMOVÁ. Pesso Boyden System Psychomotor as a method of work with battered victims. In: International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY). Amsterdam: Elsevier, 2014.

SLANINOVÁ, Gabriela, P. PIDIMOVÁ. The Formation of Self-concept and its Changes in the Context of Pesso Boyden System Psychomotor. In: 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERCULTURAL EDUCATION "EDUCATION AND HEALTH: FROM A TRANSCULTURAL PERSPECTIVE". Amsterdam: Elsevier, 2014.

SLANINOVÁ, Gabriela. Subjektivní předpoklady motivace adolescentů k agresivnímu chování ve virtuálním prostředí. Media4u magazine. 2012, 9 (1), 96-100. ISSN 1214-9187.

SLANINOVÁ, Gabriela, J. HAVIGEROVÁ. Cyberbullying in Adolescence. In: A child in school setting, Toruń: A. Marszałek, 2011. ISBN 978-83-7611-906-9.

JUKLOVÁ, K.SLANINOVÁ, G.HANUŠOVÁ, A.PRAŽÁKOVÁ, M.SCHNEIDROVÁ, D.: Pomoci uspět na vysoké škole. Hradec Králové 2011.

SLANINOVÁ, Gabriela, J. HAVIGER, L. NOVOTNÁ, P. SOCHOROVÁ, M. VACKOVÁ. Relationship between cyberbullying and readiness for aggressive behavior in middle adolescence. Procedia - social and behavioral sciences. 2011, 29 (2011), 567-573. ISSN 1877-0428.